MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, mars 18, 2006

Lördag, och jag har jobbat i min fina lilla butik. Alltid mysigt att jobba på lördagar. Folk är lite extra glada, männen har lite extra tålamod och små barn brukar få en liten present av mig (i alla fall när deras mamma eller pappa handlar något...)

I går köpte jag två buntar tulpaner av Butik Botanik som är min granne här i Holmgången i Malmö - och i dag var jag bara tvungen att köpa två buntar till!! Hon hade nämligen fått tag i något som heter piontulpaner, små runda polkagrisfärgade tulpaner som bara var helt bedårande!!!! Blir finfint på det mitt nya "Blocketfynd" - ett gammalt målat matsalsbord som jag inte kunde motstå.

Nu ska jag cykla hem och äta pasta med min mans helt suveräna köttfärssås "special" tillsammans med barnen och kocken själv. Sen väntar schlagerfestival, chips & dip, massor av vin samt myspys med hela familjen. Vilken lycka!! Självklart kommer Carola att vinna...

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"