MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, april 06, 2007



Långfredag och jag är...


...ja, just det på kontoret. När jag åker hem till killarna är det Robert som sticker till kontoret för att jobba några timmar. Det är ju själva tusan vad allt läggs på hög!

I morgon, Påskafton har vi dessutom butiken öppen och jag hoppas och tror på bra försäljning! Det har ju kommit en massa halsband som är som silverkedjor och dessutom nya mobilsmycken - ja, ja, jag vet att det inte är så inne just nu, men många frågar ständigt och dessa blev verkligen jättefina med vackra coinpearls, slipade kristallprismor och hjärtan m.m. Foton kommer på hemsidan i nästa vecka! Dessutom kommer mera smycken i nästa vecka - verkligen jättekul att fräscha upp kollektionen! By the way - diamantnyckeringen i både guld och silverfärg är nu äntligen tillbaka för alla er som väntat!

Har jag förresten berättat att jag är en så´n som hela tiden måste prova nya saker i mataffären? Alltså nyheter som godis, glass, städmedel och kakor m.m. Har fortfarande inte hunnit att prova GB´s nya lakrits-strut och jordgubbs-sandwich, men både kommer med största sannolikhet att falla mig i smaken. Jag fullkomligt ÄLSKADE GB-sandwichen med saffran och pepperkakssmak som fanns att köpa i vintras! Däremot Bilar-glassen tyckte jag var sådär... Nyheterna i Magnumfamiljen hänger jag inte riktigt med i längre, de är ju goda, men glass vill man ju kunna dra i sig typ tre stycken på raken och det funkar liksom inte med Magnumglassarna. Det blir för mycket till och med för mig... En annan nyhet är Findus djupfrysta kronärtskockor. Helt suveränt goda! Något annat som bara inte får missas är det flytande smöret med citronsmak - helt enkelt underbart gott att steka fisk och annat i. Eller varför inte ringla lite över varm nypotatis till sommaren tillsammans med grillad kyckling?

Nog om nyheter - en gammal goding är ju helt enkelt sourcream chips med en hederlig gammal lökdip till! Får nog bli en dos av det till kvällen!

Dagens tumme upp: Har fått en hel del gjort på kontoret i dag!
Dagens tumme ner: Missar några timmar med killarna då jag var tvungen att jobba trots långfredag...

Dagens tips: Ju roligare - desto roligare!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha kul att läsa att jag inte är ensam om att falla för alla nyheter i mathyllerna. Pepparkaks och lussebullesandwicharna var precis som du skrev gudomligt goda. Kan informera dig om att lakritsstruten var ljuvlig den också!

onsdag, april 11, 2007 1:31:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hade ju kanske varit passande att avsluta med ett namn också så att meddelanet inte blir helt intentsägande. Just det kan härmed passa på att tacka för det fina gröna halsbandet du skickade för ngn vecka sedan, har redan använts fler gånger. Nu ska jag surfa in i webshopen och beställa de efterlängtade diamantringarna=) Ha en bra dag / Cecilia

onsdag, april 11, 2007 1:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home