MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, februari 28, 2007



Tick tack...


Ja, herregud vad dagarna flyger iväg! Jag som hade tänkt att kommentera både Let´s Dance och Melodifestivalen! Kan bara snabbt säga att alla ni som diggar Kurtan, gubben kan ju inte röra sig! Och att Uggla inte gick direkt till Globen var väl inte så himlans konstigt - han är grym, men fasen ingen melodifestivalkille!

I morgon åker i alla fall killarna till mormor och morfar i Stockholm på egen hand. Det är första gången som de flyger själva, men långt ifrån första gången som de flyger. Det känns helt ljuvligt att få torsdag till måndag helt barnfritt! Vi spånar för fullt om vad vi ska hitta på... Köpenhamn? Bio? Party? Eller helt enkelt allting!?

Har idag bokat en ny Kina resa och det känns bra då jag har mycket att gå igenom med min leverantör. Har ju givetvis en hel del privat shopping att göra as well! Har gått lite för länge sedan jag sist var i Kina - not good...

På lördag börjar den stora rean här i MarMalaid butiken och nu i mars kommer det en massa fint - både smycken och inredning och presentgrejor- älskar det!!! Det nya Stadsmissionen halsbandet är också i det närmaste färdigt och Jenny tyckte att det blev jättebra. Hoppas nu bara att även Stadsmissionen tycker detsamma...

Dagens tumme upp: Ett bra BNI-möte med en trevlig och spännande gäst som jag hade med mig. Tack för besöket Madeleine, vi ses nästa onsdag!
Dagens tumme ner: Cykelturen kl.06,15 i morse i snö-regn-halvstorm-kyla!

Dagens fundering: Att skapa en rökavdelning på en restaurang, är inte det litegrann som att skapa en särskild kissavdelning i en pool?


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"