MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, januari 23, 2007



Back in business!


Äntligen hemma igen efter nästan en hel vecka på mässa i Stockholm. Vi fick många nya återförsäljare, men kanske roligast av allt - många tidningar är nu på oss och också andra stora aktörer frågar efter offerter. Superbra för MarMalaid, som växer så det knakar! Köpte senaste numret av ELLE på vägen upp till Stockholm och där hade vi med ett av våra storsäljande armband och det är jättemånga som nu vill köpa det!

Lena från pink india som partade på vår monter hade med sig sin nya kollektion av necessärer, skopåsar och sommarklänningar/tunikor och man vill ha precis allting. Har handlat till butiken och kommer även att ha en del av hennes sortiment på webben.

Jesper, vår nye säljare fick sig en rivstart på Formexmässan och han passade på att lära känna våra befintliga och nya kunder. Välkommen i gänget, Jesper!

På hemmafronten tuffar det på - Elliot får lite läxor i sin förskoleklass. Förra veckan skulle han välja ett ord som han sedan skulle lära sig att skriva framme på tavlan - Elliot valde ordet KANIN... Undrar varför? Tills på måndag har han en ny läxa - han ska ta med sig en lång sak och en kort sak. Ja, nivån på läxorna är ju inte riktigt som jag minns dem...

Melvin har fyllt 5 och eftersom jag var i Stockholm missade jag den stora dagen. Han har dålig koll, men det kändes lite i hjärtat när jag ringde på morgonen och Melvin sa "Mamma, var är du? Jag har fått piratsaker!"

I övrigt kan rapporteras att samtliga husdjur mår bra och att Buffy (kaninen som jag köpte utan tillstånd av maken) nu fått tillbaka pälsen i nacken. Hon hade en del kala fläckar där eftersom den förra familjens barn inte kelade tillräckligt med henne, och i ärlighetens namn trodde jag ju inte direkt att pälsen skulle komma tillbaka i och med att våra killar blivit nya hussar...

Kommer snart att lägga ut lite fina bilder på nya superfina smycken! Känns förresten kul att ha vunnit titeln "Årets bästa företagsblogg" av Bloggtoppen.se!

Dagens tumme upp: Vi har sprungit förbi en av Sveriges största smyckesföretag när det gäller försäljning ombord på 7 olika flygbolag i inte mindre än 4 länder! Tjohoooo!
Dagens tumme ner: Har handlat hur mycket fint som helst på mässan till butiken så snart börjar väl fakturor att regna över Holmgången i Malmö...
Dagens tips: Ha ingen större respekt för de som inte är visare i dag än i går!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger ..::Demalva::.. said...

Grattis till Bloggtoppen!! OCH ombordförsäljningen! Tjoho - jag gläds verkligen med er.
/Max

onsdag, januari 24, 2007 2:00:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home