MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, december 28, 2006



Välkommen Buffy!

Ja, så var det då dags för juldagens biobesök, ett biobesök som inte tillhör våra traditioner precis - vi har nämligen småbarn... - och Robert och de stora killarna, Kristian och Klas, skulle gå och titta på den senaste James Bond filmen. Jag själv såg fram emot en lugn och skön hemmkväll för mig själv och planerade at lägga småkillarna tidigt. Men så fick jag mig en liten idé, jag tänkte att om man skulle ta sig ett litet glas vitt och samtidigt ta sig en liten titt på Blocket, DET var ju sannerligen länge sedan! Sagt och gjort - det vita hälldes upp i ett fint antikt glas från någon av alla otaliga loppisar jag besökt (det smakar nämligen så himla mycket bättre då!) och jag strosade runt lite hemma och plockade lite med allt möjligt. Efter ytterligare något litet glas satte jag mig vid datorn, medan barnen fortfarande var vakna, de har ju aningens justerade sovvanor dessa dagarna...

Nu kan jag inte riktigt förklara hur resten hände, men rätt som det var så hade jag köpt en kanin på Blocket - med kutterspån och allt! Jag har flera gånger frågat Robert om vi inte kan skaffa en kanin eller ett marsvin till Melvin eftersom han tycker så jättemycket om djur, men jag har alltid fått ett och samma svar - "KOMMER ALDRIG PÅ FRÅGA"!

När klockan var sent på kvällen kom de hem och jag berättade att jag kollat på ett TV-program om Mikael Persbrant som var helt grymt och att jag bevittnat ett slagsmål nere på vår gata och att kvällen i övrigt annars varit mysig. Efter en timme ungefär klämde jag fram nyheten om vår nya familjemedlem Buffy, varpå Robert utbrister "Men Malin, man kan inte ens gå på bio förrän du ställer till det". Det var lite på skämt och lite mer på allvar - tror jag i alla fall...

Ja, detta blev en hel dagsblogg om Buffy och det kan hon väl vara värd - hon är en vädurskanin som är 2 år och är bara hur söt som helst! Välkommen till oss - vi kommer att gosa massor med dig!

Dagens tumme upp: Storstädningen av Buffys bur, hon verkar helnöjd!
Dagens tumme ner: Regn! När vi väl bestämde odd för att gå ut...

Dagens tips: Grubbla inte för mycket - ta vara på dagen i stället! Det finns de som oroar sig igenom ett helt liv, vilket slöseri med tid och energi...


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"