MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, december 14, 2006

10 dagar till julafton!

Och regnet öser ner! Det blev en julstämningsfattig Lucia i går trots alla små Lucior, stjärngossar, tomtar och pepparkaksgubbar. Även om det inte alltid finns snö i mitten av december i Skåne så brukar det i alla fall vara lite frost på morgonen, bilrutorna brukar behövas skrapas och när man andas brukar det komma vit rök från munnen.


Nu är jag snart färdig med de nya smyckena som ska ingå i MarMalaid´s vår- och sommarkollektion och det kommer bara att bli så förbaskat bra! Det är speciellt ett halsband som redan blivit min favorit och så snart jag har fått hem lite prover på det jag designat kommer jag att lägga ut bilder på bloggen. Eftersom jag inte haft tid att åka till Kina nu i december har det varit mycket meckigare att ta fram nya modeller av smycken. Processen blir liksom aningen knepigare när vi (jag & mina favvo-kineser) inte kan sitta ner tillsammans i en dag eller två för att gå igenom en hel kollektion. Men det här kommer att gå vägen och snart har jag äntligen allt på plats!


I butiken är det att göra och i morgon kommer My som vanligt och tack och lov för det - hon är sannerligen till stor hjälp!


I dag skickade vi iväg de sista julklapparna till våra kunder och jag hoppas att det kommer att smaka!


Dagens tumme upp: Dels samtalet med Monica som är ansvarig för inköpen av mina smycken som finns till försäljning ombord på flera av de stora flygbolagen, och dels det äntligen inbokade mötet med det stora rederiet som vill prata smyckesinköp!

Dagens tumme ner: Regn = lite för lite folk på stan. OCH Gatukontorets beslut att vi inte får ha någon trottoarpratare ute på gågatan, men vänta bara...


Dagens tips: Innan jag somnar försöker jag påminna mig själv att tänka: Vad gjorde jag i dag som jag kan göra lite bättre i morgon? Jag har också på senaste tiden börjat att fokusera på att känna tacksamhet - för allt möjligt. Min fina familj, min hälsa, mitt företag, mina vänner - ja, när man börjar tänka efter så finns det så himla mycket att vara tacksam för! Jag tror att om man plockar fram tacksamhetskänslan lite oftare så blir det naturligt att också be om hjälp ibland när det känns lite motigt och det behöver inte betyda att be till Gud eller så, för mig är det liksom bara ett mentalt sätt att verkligen be om hjälp - kanske ifrån universum eller vad man nu väljer att kalla det.



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"
P.S. Högst upp en mysig bild från landet i somras på pojkarna och båthuset...