MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, december 02, 2006

Grattis Markus!




Ja, då får man väl kosta på sig ett "vad var det jag sa?!". Markus blev en värdig vinnare av IDOL 2006 och han kommer säkerligen att få en strålande karriär - faktum är att även Erik troligvis kommer att gå långt tack vare sina musikaliska talanger. Två söta pågar det där... Eller snarare, en lite norrlänsksexig rockspjuver som inte är helt torr bakom örat och en sagolik svärmorsdröm som är ännu mindre torr bakom sitt lilla öra! Stort grattis till er båda från oss på MarMalaid!




Måste gå direkt till dagen som varit - närmare bestämt butiken. Guuud vad mycket folk det varit i stan i dag! Och förmodligen fler danskar än Malmöbor, här på MarMalaid i alla fall. Meget sjov! Äntligen har julhandeln kommit igång på allvar och all oro är som bortblåst! Eller oro och oro jag har bara tyckt att det varit lite för lugnt för att vara så nära jul, men när jag i dag tog fram siffror från förra året så har detta november "slagit" förra årets. December har börjat över förväntan och det är bara att göra allt för att detta december slår förra årets julmånad med hästlängder. Totalt sett är omsättningen långt förbi fjolårets, men så har folk också lärt sig att hitta till både webbutiken och butiken i Malmö nu!




Sak nu hem till vad som utlovats till en överaskningsmiddag med Robert och killarna. Trevligt!!




Dagens tumme upp: Börjar kännas tradigt, men butiksförsäljningen i dag slår allt!


Dagens tumme ner: Shit, inget julpynt what so ever är framme hemma hos oss, men i morgon ska jag göra det berömda "storrycket" när Robert är i butiken.




Dagens tips: Att inte ha några drömmar är ofantligt mycket värre än att inte uppnå dem! Allting går liksom tillbaka till att "det blir som du tänker", ganska häftigt om man verkligen förstår det...






/Malin




"Every Day is a Pearl Day!"