MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, november 15, 2006

Jag är lite för kort...

...för mitt skinn på magen vill säga! Det har liksom korvat ihop sig på ett mycket osexigt vis. Jag minns en gång när jag gick i åttan (ja, det var läääänge sedan!) och en kille från Bosön - en nätt liten facilitet som ägs av Riksidrottsförbundet - kom på besök till klassen för att prata med oss om vikten av att träna och hålla sig i form. Vi tyckte att det var intressant och det var inte alls särskilt vanligt med gym på den tiden (det vill säga bronsåldern...). De som då betalade för att träna var killar som Hoa-Hoa m.fl. Hur som helst - från den där killen som pratade inför klassen minns jag två saker än i dag: han var väldigt, väldigt söt samt att han sa att när en person börjar träna finns det ingen som tränar för lite utan det var mycket vanligt med skador och annat eftersom de flesta slog på stora trumman på direkten. Jag kan säga att nu finns i alla fall EN som tränar för lite! Närmare bestämt ingenting! Alltså aldrig, inte ens ett litet spinningpass eller step-up - nej absolut ingenting. Jag tycker att det känns oerhört hurtigt de dagar (som tenderar att bli allt färre) som jag cyklar till jobbet! Som tur är fullkomligt älskar jag citroner och det ska ju ha en förbränningseffekt utan dess like...


Nog om det - i måndags träffade jag Anette, en kompis från tiden på Malmö Aviation. Vi hade inte setts på ett tag och det var mysigt att "ta igen lite" över en hamburgare och ett glas vin på Lilla Torg. Hon och hennes Magnus har varit på resande fot i ett helt år, bl.a. Sydafrika som verkar helt fantastiskt! Och du Anette, hamburgaren satt som en smäck!


På MarMalaid trillar det in webordrar som aldrig förr efter att vi nu syns i allt fler tidningar och jag har under dagen fått två offertförfrågningar som är skitintressanta helt enkelt! Business kommer min vär och det känns bra eftersom oktober varit något slöare när det gäller butiken är förra året. Har för övrigt packat upp en herrans massa lådor från Madam Stoltz i dag och hur mycket fint var inte det!?


Dagens tumme upp: Förfrågningarna på mycket stora kvantiteter av MarMalaid´s smycken!

Dagens tumme ner: Moms, moms, moms...


Dagens tips: Om man inte gjort några dumheter som ung gör man de som gammal! En jädrans tur att man "slirade" lite när man var som snyggast!



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"