MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, oktober 25, 2006

En teknikens slav...

...det är precis vad man är! Då Telia inte lyckats leverera vad vi betalat för, har vi nu varit utan uppkoppling sedan den 4 oktober!!!!!!! Eftersom de varenda dag lovar att i morgon eller i övermorgon kommer allting att fungera igen och ingenting händer så lyfte jag luren. Kan bara säga följande: Köp Kvällsposten i morgon!

Jag vill passa på att säga tack för alla mail och tack till dig som var på besök i butiken (hemmahörande i vackra Umeå - björkarnas stad!) och ditt inlägg här på bloggen! Jag har som sagt fortfarande extremt begränsade möjligheter att maila, blogga m.m. Hanna, du är för gullig och jag hoppas att det känns ok att börja jobba igen och att handen "håller". Ta det lugnt! Och nej, de vackra sakerna har inte kommit än - väntar med spänning!

I dag sa min son till mig: "Mamma - är du en fru eller en fröken?" Ja, vad sjutton säger man när man lever ett äktenskapslinande liv sedan 9 år tillbaka, men snart kommer att "befästa" det hela? Jo då sa jag att: "Eftersom mamma och pappa ännu (notera ÄNNU) inte är gifta så är mamma faktiskt en fröken." Melvin (den lille) säger då med en extremt tramsig babyröst: "Fröken - jag vill att du ska bära mig..." Hur jäkla pedagogisk orkar man bli? "Nej min kära lilla son, jag är ingen jävla dagisfröken!! Bara en ogift liten fröken!!" Eller...?

Rapporteras från MarMalaid kan att jag fått inte mindre än fyra nya återförsäljare och att det nu är flera tidningar som äntligen självmant hör av sig och vill göra intervjuer, reportage och låna smycken till plåtning.

Appropå plåtning - en fotograf som heter Pernilla Wästberg har fotat våra pojkar och det blev bara HUR bra som helst! Ska lägga ut lite bilder så fort jag kan använda min jobbdator igen...

Dagens tumme upp: De båda samtalen från en tidning som verkligen lockar mig med ett samarbete, tack!
Dagens tumme ner: Det börjar på T och slutar på elia!

Dagens tips: Tänk på att: Det blir som du tänker!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack själv! Mina tjejer gillade halsbanden skarpt! Nu är det bara mammma som inget har. Har bara så svårt att bestämma mig. Det blir nog ett åt det svarta hållet, tror jag....eller....? *suck* så mycket som är fint. Angående vackra Umeå och våra björkar så är nu nästan inga blad kvar på dom då storm och snö viner runt huset. Lär bli värre framåt natten (hördes mitt lilla försök till sång?) Ha det gott nere i Malmö. Jag kommer att höra av mig med beställning. När jag väl bestämt mig ;)

fredag, oktober 27, 2006 11:14:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home