MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, oktober 11, 2006



Fortfarande rejält strul med uppkopplingen!

Ja, bloggen har varit lite på stand by eftersom vi fortfarande inte kan koppla upp oss i mer än typ 20 minuter på hela dagen! Jäkla Telia!!! Var är vårt nya modem??

Nåja, i dag började jag dagen med ännu ett BNI möte och det var som vanligt kanon. Lunchen (lunch o lunch - seg inplastad baguette) intogs på S:t Gertrud i Malmö där MIM bjudit in till inspirationsseminarium och det var lite sisådär tyckte jag...

På vägen tillbaka till kontoret tittade jag in hos Carola på Fideli & Konungen och nu vill hon kanske prova på att sälja MarMalaid´s smycken i sina butiker, jättespännande eftersom hennes båda butiker är riktigt fin-fina!

Snart kommer det nya saker till butiken från Pink India som bara är HUR FINA som helst! Har redan flera saker hemma som jag köpt/fått av Hanna!

På hemmafronten kan rapporteras att Elliot snart fyller 6 år och han menar att han nu inte längre är ett barn! Ja, han är sannerligen klok som en uggla... Undrar vem det kommer ifrån? Melvin trivs jättebra på dagis trots att Elliot slutat för att börja i skolan. I början tyckte han att det var lite småtråkigt, men nu är det bara Klara, Jakob, Spencer, Fabian och de andra i gänget som gäller. Märkligt så himla anpassningsbara ungar är - tänk om vissa vuxna hade lite mer av det i sig.

Nej, nu ska de små änglarna upp ur badet och middag ska fixas. Kanske köttbullar, vi får se.

Dagens tumme upp: Lotta N. - en ny vän!
Dagens tumme ner: Telia...

Dagens tips: Till er som bor i Malmö - kom in i butiken, vi har fått en massa nytt! Till er andra - webshopen är alltid öppen och snart kommer den att ändra utseende...


/Malin

"Every Day ia a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken superaffär du har! Var in i den i måndags. Blev nyfiken efter att ha läst din blogg ett tag och tänkte passa på när jag var på tjänsteresa i Malmö. Letade först adressen på hos Eniro men fick inget napp, konstigt nog. När jag sen stod i kö i butiken "Systrarna Grene" (eller nått sånt) såg jag på kassören ett halsband med er fina krona. Frågade då var jag skulle hitta butiken och hon hjälpte så gärna till! Resultatet blev sen två fina påsar med var sitt halsband till mina tjejer. Kommer med säkerhet att i en snar framtid göra en beställning på nätet. Lite långt att åka från Umeå för att göra sina inköp ;)

lördag, oktober 14, 2006 5:37:00 em  
Blogger Malin, MarMalaid said...

Hej Tina,

Tusen tack för ditt inlägg! Robert berättade att du varit inne i butiken och att du frågat "någon" i en affär om vägen till min butik, så himla kul!

När (och om...) du beställer från hemsidan, skriv en liten kommentar om att det är DU, så skickar jag med en liten present till dig!

Ha det gott och välkommen tillbaka till Malmö!

Malin

måndag, oktober 16, 2006 7:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home