MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, september 16, 2006

Paus i bloggeriet!

Ja, inte var det meningen på något vis, men det har helt enkelt varit FÖR jäkla mycket att göra! Jag riktigt känner hur det blir fullt i mitt lilla huvud och jag blir aningen förvirrad över både det ena och det andra. Inte minst har det varit mycket med MarMalaid - mässa i Stockholm, kundbesök längs med Västkusten, förbereda kundbesök på Åland på måndag m.m. Hur roligt som helst, bara synd att jag ständigt saknar 5-10 timmar per dygn!

Sedan har det varit lite logistikproblem nu när Elliot går i skolan och Melvin fortfarande är kvar på dagis. Två små rackarungar som ska lämnas och hämtas på OLIKA ställen - två gånger om dagen, VARENDA dag! Matsäckar, gympapåsar, extrakläder och badkläder ska packas till höger och vänster och på kvällarna har det varit föräldramöten både i skolan (där vi fick den trevliga nyheten att det redan går löss i klassen!!!) och på dagis. Jag kan säga att jag räckte INTE upp handen när det frågades efter frivilliga klassföräldrar eller representanter till föräldrarådet på dagis... Men på något oförklarligt sätt hörde jag mig själv plötsligt säga att "kan vi inte ordna en sån där trevlig fest på dagis igen?" (då vi föräldrar bakat, plockat ihop loppisgrejor och arrangerat lotteri med priser samt en massa andra saker som kan dra in pengar till dagiset) Alltså hur korkad får man bli?? Klart att alla tyckte att det var en strålande idé!

Ja, ja i dag, lördag ska jag hem till Lars i Staffanstorp för att se vad han kan göra med de nya smyckena - de måste ju fotas så snabbt som möjligt så att webshopen kan uppdateras!

Ha det gott!

Dagens tumme upp: Förhoppningsvis fotograferingen av de nya smyckena!
Dagens tumme ner: Förhoppningsvis INTE fotograferingen av de nya smyckena!

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"