MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, september 04, 2006

Ja, nu jädrar...

...börjar det hända riktigt kuliga saker för MarMalaid! Kom hem i natt från Formexmässan i Stockholm där jag, Jenny och Christina gjort vårt bästa för att visa (och sälja såklart...) MarMalaid´s fina smycken till nya återförsäljare. Guuud vad många företagsamma människor det finns i vårt land! I vår monter har vi haft besök från både norr och söder samt precis allt där emellan! Berättar mer sen...

Och så en liten rapport från hemmet: Melvin börjar så smått tycka att det funkar ok att vara på dagis utan storebror, vilket mamman och pappan tycker är strålande - speciellt klockan kvart över åtta på morgonen när man känner att man borde varit på kontoret för minst en kvart sedan... Elliot sköter sig utmärkt i skolan, nåja han går ju bara i "nollan" som det numera heter. Det vill säga - dagis i ett klassrum! Hör nu på detta - i kväll var jag på det första föräldramötet i Elliots skola och herregud vilket jäkla kackel!!! Alltså hur kan man bara orka diskutera huruvida barnen får ta med sig en leksak till skolan eller inte? Ja, ja, jag vet att man på dagis (vissa i alla fall...) får ta med sig en leksak eller nalle till samlingen på fredagar, men my god, varför ta med sig en leksak till skolan/fritids när det redan finns typ 2000 grejor där - som dessutom är pedagogiska och genomtänkta!

Sen skulle det diskuteras både kalasinbjudningar, skridskoutflykter och julfest och jag måste säga att det finns ju vissa föräldrar som man kanske inte helt solklart hade valt som bordsgranne på nästa tillställning...

Måste bara också rapportera att i akvariet har vi nu även mist den sista av de två blåa fiskarna - Blåis 2 - han låg på ytan och flöt när jag och killarna skulle mata fiskarna innan läggdags i kväll. Melvin sa: -Nu har vi inga blåa fiskar längre mamma, först dödde ettan och nu är tvåan också död! Fullkomligt älskar mina småkillar!

Dagens tumme upp: Samtalet från T i Stockholm som nu vill lansera MarMalaid i den kungliga hufvudstaden!
Dagens tumme ner: Saldot på bankkontot - det kostar att vara på mässa...

Tudelu!

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

P.S. Lars - jag har en plan, ring mig!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Malin,

Jag har nu läst många av dina inlägg på din blogg och inser att vi är väldigt lika du och jag!

Jag är dock lite efter dig när det gäller företag, jag håller på att starta just nu och jag kommer att designa barnkläder.

Kolla in min blogg där jag beskriver mitt arbete:
http://lindalej.wordpress.com/

Jag hade gärna velat prata mer med dig om företagande eller liknande eftersom det är värdefullt att dela erfarenheter!

Maila mig om du känner för att prata lite mer: lindaujohansson@spray.se

tisdag, september 05, 2006 5:58:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home