MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, augusti 22, 2006




Skolstart!

Ja, så har då vår största lilla kille börjat i nollan (som det heter nuförtiden). Helt otroligt känns det! Med risk att låta som en gammal tant så känns det som i går när jag låg där på BB med en nyfödd liten bebis på magen - nåja, liten och liten, han vägde ju faktiskt nästan 6 kilo...

Dagen har varit bra och i butiken har vi spelat Erik Gadds nya platta hela dagen - grym kille! Innan jag skulle stänga i går kom Marina och Sus in i butiken och det är alltid trevligt. De är lika spända som jag och Jenny på alla nya smycken som väntas komma i morgon eller på torsdag!!!!!! Ska verkligen bli kul att få höra vad folk tycker på mässan om våra saker. Vi går här som två äggasjuka hönor...

I morse träffade jag en kille som med största sannolikhet kommer att bli MarMalaid´s nya revisor. Han heter Patrik och verkar både kunnig och trevlig. Dessutom finns han på nära håll.

I lördags var Hadiza och Richard hemma hos oss och som vanligt hade vi hur trevligt som helst! Framåt småtimmarna bestämde vi att vi skulle åka till Bordeaux tillsammans och prova viner - kan bli kul!

Har glömt att lämna akvarierapport på länge och faktum är att det saknas ett gäng med småfiskar som förmodligen fick bli mellanmål när vi var i Kina, jag vet inte, men det börjar bli dags att "fylla på" beståndet nu innan ungarna undrar. De har rätt dålig koll i och för sig måste jag säga, men det verkar ju konstigt om alla våra fiskar plötsligt befinner sig i fiskhimlen...

I morgon är det dags för BNI igen så det blir till att gå uppmed tuppen. Frukosten börjar kl. 07,00 och den står man sig på hela dagen. Så är det ju med hotelfrukostar.

Dagens tumme upp: Att Marianne och Britt från Wågat och Schöönt i Limhamn kom förbi, alltid kul med en pratstund med dem!

Dagens tumme ner: Fullständigt hopplöst att få parkering nu när Malmöfestivalen är i full gång...

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"