MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, augusti 03, 2006

Sista dagen...



...på värsta erbjudandet på MarMalaid´s hemsida! Klockan tolv i natt blir allt som vanligt igen precis som för Askungen. Alltså - fram till och med kl.24,00 i kväll kostar alla MarMalaid´s smycken bara halva pengen!! Passa på och storfynda innan höst- och vinternytt tar plats.

I dag har Jenny och jag varit på en utförsäljning utanför Malmö och fyndat lite småsaker, men det var ett mycket bättre utbud förra året. Däremot köpte vi en jättefin bänk till butiken - en robust, vit sak i tre plan som ska stå längs med en av skyltfönsterväggarna.

Vi håller som bäst på att planera Formex-mässan som vi ska vara med på för första gången och det är jättespännande! Vi har bara en liten monter och hoppas på stort gensvar. Med den nya kollektionen som vi väntar i slutet av augusti känner vi oss mer övertygade än någonsin om att det vi skapar är uppskattat av många. Eftersom vi inte kan få barnvakt kan Robert tyvärr inte jobba under mässan, men Christina - MarMalaid´s Stockholmstjej - har lovat att ställa upp!

Har bara en liten till sak på mitt hjärta - finns det inte fler än jag som undrar över folks bry över vädret?? Jag menar att det är ju faktiskt en av verkligen få saker som vi inte kan påverka - det blir som det blir!! Någon har sett till att vi slipper allt ansvar - herregud så skönt, vi kan ägna vår tid tid till viktigare saker än att sitta och diskutera vilket väder som skulle vara lämpligt att dela ut varje dag - tänk vilka världskrig det hade skapat...

Dagens bästa: Bänken som jag och Jenny fyndade!
Dagens sämsta: Personen som skurit sönder världens finaste lilla barnträsko som vi säljer och visar utanför butiken...

Kram och godnatt!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"