MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, juli 03, 2006

Shop For a Cause...

Jocelyn skrev att hon ville veta lite mer om konceptet "Shop For a Cause" och det berättar jag mer än gärna om! Jag har ett samarbete med Stadsmissionen här i Malmö vilket innebär att när du handlar av MarMalaid blir du en del av den insats vi gör för hemlösa kvinnor. I år är pengarna från MarMalaid öronmärkta för ett nytt korttidsboende som i skrivande stund håller på att färdigställas. Om man dessutom köper det speciella Stadsmissionen halsbandet går hela vinsten oavkortat till detta projekt. Stadsmissionen halsbandet kostar 175:- och består av multifärgade sötvattenspärlor.

Ja, så här ser det ut och det brukar vara en mycket uppskatad present både till gammal som ung! Finns att köpa i webshopen på www.marmalaid.se

Jag vill passa på att tacka er som läser min blogg och jag har i dag packat era superfina halsband. Ni har de allra senast på onsdag skulle jag tro.

Nej, nu måste jag bara få tycka till något om hela den här tramsiga historien om väder-Tone. Det måste väl för tusan vara upp till Tone om hon vill agera modell i en tidning! Hon är ju inte mer naken än en tjej med urringning! Ta alla de som brukar agera konfrencier på alla dessa hjälpgalor (ofta anordnade av TV4 kan tillägas...), de brukar vara betydligt mer utmanande. För min del är även det ok, men jag antyder en stor dos dubbelmoral!

Och att sen läsa Linda Skugges obegåvade krönika där hon bland annat skriver att varför måste man se sexig ut när man är 40 och har flera barn? Det syns ju att man har sex ändå när man har ungar! Ja du, Linda lilla - det finns faktiskt de som vill se sexiga (och allmänt fräscha) ut av helt andra orsaker än att bevisa att vi har sex!

Nej, vem vill inte se lite fin ut?! Jag närmar mig 40 med stormsteg och känner mig bättre än någonsin - ja lite för mycket skinn på magen kanske, men som de vise säger: Ditt yttre är en spegel av din insida! Mitt liv leker och det syns nog också!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

oj, nu hamnade min kommentar till detta inlägget vid ovanstående inlägg...sorry.

tisdag, juli 04, 2006 7:24:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home