MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, juni 01, 2006

De säger att sommaren är i antågande...

Har precis haft ett långt samtal med Skattemyndigheten och det blir man ju inte direkt upplivad av. Jag måste säga att det är nog ingen myt att personer med vissa positioner inom statliga instutitioner är en sort för sig. Ja, ja inget för mig i alla fall!

I morgon ska jag till Stocholm för spännande möte med den där jättestora tidningen jag nämnde innan. Och på onsdag i nästa vecka åker jag och Jenny till Stockholm för att ta fram displayer inför ett annat gigantiskt projekt som jag heller inte kan säga mer om i detta läget. Men vänta bara... Det blir hur som helst riktigt bra för MarMalaid när det är dags att börja skriva deras fakturor!

I övrigt har jag även börjat bloggat på en sida som heter www.kinaportalen.se och det är faktiskt på deras initiativ! Jag har ju snart kvalificerat mig till klippkort på resor till Kina...

På det privata planet kan rapporteras att barnen äntligen fått sitt efterlängtade akvarium och det innehåller förutom en massa fiskar även två små äckliga ålar samt en liten genomskinlig räka!

Nu kom Max från Clementin( www.clementin.nu )in på mitt kontor så nu väntar en god lunch!

/Malin

"Every Day is a Pearl Day"!