MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, maj 15, 2006

Så var det måndag igen!

I helgen har vi haft långväga gäster ända ifrån den kungliga hufvudstaden. Mamma, min lillasyster Emma och Karina (min "mediaperson") har varit i Malmö. Det är nämligen så att i lördags anordnade affärsnätverket BNI en giganstisk nätverkardag på Star Hotel i Lund. Vi var där alla tre för att nätverka och lyssna på olika talare från bl.a. England. Helt enkelt superbra!

Från MarMalaid kan rapporteras att säljturnén har varit och är mycket lyckosam. Den nya kollektionen har blivit mycket väl mottagen och det känns verkligen hur bra som helst! Kul också att mannen varit med på en del kundbesök! Faktum är att så här rätt har det nog aldrig tidigare känts. Både vad det gäller själva säljet och kollektionen!

Och när det gäller det privata kan rapporteras att Elliot, vår stora kille, i dag varit i Folkets Park i Malmö för att fira 5-åringarnas kommande avslutning på dagis. Mitt i min fullkomligt överhopade dag ringer mobiltelefonen och jag ser till min förfasning att det står "Hattstugan" i displayen. Shit också hinner jag säga till Jenny innan jag strikt svarar: - MarMalaid, Malin? Då berättar Elliots fröken, Camilla att när Elliot var i Folkets Park blev han biten av en apa! Jag känner hur "mammaverkligheten" blixtsnabbt hinner i kapp mig och frågar givetvis hur det hela gått till. Fröken Camilla vet inte eftersom hon inte var med utan vill bara veta om Elliot har tagit stelkramp. Det har han lyckligtvis gjort, men jag måste säga att jag inte kan låta bli att undra hur en femåring kan tillåtas att stoppa in fingrarna i buren hos en "vild" Herr Nilsson! Nåja, det kunde förmodligen varit mycket värre...

Slutligen ska jag berätta att jag åker till Kina på onsdag (i övermorgon) för att träffa min leverantör, eller min kinesiske pojkvän som min man säger... Det är faktiskt första gången som jag åker helt ensam till Kina och det blir en riktig kortis denna gången. Bara fyra dagar.

Men innan sänggång i kväll - lite jobb i datorn.

Godnatt!

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack så mycket för det superfina armbandet... Det var verkligen helt ljuvligt. Elliot är så sött namn. ;)
Kommer in i veckan och spanar på den nya kollektionen.

tisdag, maj 16, 2006 6:33:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home