MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, april 09, 2006

Regnig/solig söndag!

Vädret regnar och solar om vartannat! Gör inte så mycket eftersom det ständigt finns proejkt på hemmafronten ...

I går lördag kom Christina in i butiken och hälsade på. Hon hade haft en konsert i Helsingborg kvällen innan och sjungit så som bara hon kan inför en herrans massa folk! Christina är en av MarMalaid´s i särklass bästa säljare med Stockholm som bas (även om hon är en riktig skånska!).

I övrigt har veckan bjudit på ömsom vin ömsom vatten. Mest vin måste jag säga (i dubbel bemärkelse...) med flera ordrar samt nya intressanta möten.

Måste bara säga att det här med BNI, som jag gått med i är något helt i hästväg! Ett gäng människor som träffas i ottan varje onsdag morgon för att dela med sig av varandras nätverk - snacka om att det görs affärer inom gruppen! Jag har redan fått flera intressanta affärskontakter och fler är på väg. Tänk om alla förstod vikten av att dela med sig - att mitt lilla devis "om man ger så får man" verkligen stämmer! Det finns faktiskt undersökningar som visar på att varje människa i näringslivet med ett "normalt" flöde av möten m.m. har ett nätverk av mellan 150 och 300 personer i sitt eget nätverk. Tänk dig att få ta del av ca 30 andra personers nätverk... I min grupp är vi nu 34 stycken hungriga affärsmän och kvinnor som vill göra mer business. Det betyder att jag plötsligt har tillgång till 5 000 och 10 000 nya kontakter! Vad vore väl världen utan nätverkande...?!

Nog med hallelujaprat - i morgon är det måndag och Stadsmissionen Malmö kommer till mitt lilla kontor för att prata framtid. Känns jättespännande och jag bara önskar att jag kunde ge så mycket mera!

Nu hoppas jag bara att tulpanerna finns ett litet tag till att köpa...

/Malin

"Every Day is a Pearl Day"