MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, april 28, 2006

Äntligen!!!!!!!!!!

I går kom äntligen hela MarMalaid´s sommarkollektion! 150 kg smycken rullades upp till vårt lager och jag och Jenny började genast att packa upp. Vi börjar få rutin på det här med uppacknings-biten nu - de första gångerna vi fick stora leveranser slet vi upp allting och bara njöt, men nu vet vi bättre. Allting måste kontrolleras enligt packlistor och annat. Dessutom ska varje smycke få ett artikelnummer, ett pris och en hyllplats. Nu sitter logistiken vill jag lova! Dessutom måste allting ut i butiken, snyggt och prydligt - det är det som är det roliga. Redan i dag har våra kunder sagt att vi har så himla fina smycken och dessutom otroligt bra priser!

Det är en häftig känsla när man får "hem" allting man själv designat. Det är faktiskt bara några månader sedan jag och Jenny satt i ett mötesrum i Kina på 34:e våningen för att presentera våra nya modeller och idéer. Vi har med oss egenträdda smycken, teckningar och en herrans massa idéer. När allting sedan kommer till Sverige i livs levande form känns det nästan euforiskt...

Nu i helgen ska Anders och hans Sabina fota allt det nya och det ska verkligen få bli kul att lägga ut allting i webshopen. De är jätteduktiga! Fast innan vi lägger ut det nya ska vi först fira ettårs jubileum i webshopen och det innebär en hel veckas försäljning till 50 %. Det ni! Det gäller alla som handlat tidigare eller som registrerat sig som kunder (man behöver inte handla för att registrera dig...). Ja, det jag försöker säga är att ni som vill handla smycken till halva priset under nästa vecka - ni har nu tre dagar på er att registrera er som kund...

Höll nästan glömma att berätta om de nya smyckena - allting är bara hur fint som helst!!! Det är mycket hjärtan, kristaller, skarpa färger och självklart pärlor i massor! Ja, jag känner mig verkligen nöjd måste jag säga.

Till sist vill jag bara säga att en liten kommentar till mina inlägg hade varit kul...Om jag lyckas "få loss" några bilder redan i kväll eller i morgon lägger jag ut ett litet smakprov redan i helgen här på bloggen!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"