MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, april 20, 2006

Milde tid vad dagarna går!

Påsken var ljuvlig med hela fyra dagars ledighet. Jenny jobbade på Påskafton vilket gjorde att jag kunde vara lite långledig! Mycket ägg, godis och god mat, men ingen påsksnaps. Däremot en del vin i vanlig ordning... Eftersom det var Påsk blev det ingen tennisskola för barnen på lördagen så vi gjorde en del små utflykter i stället. Hade lovat minstingen att vi skulle åka och titta på riktiga små kycklingar. Vi packade in oss i bilen och styrde kosan mot Vellinge Blomman där de alltid har en massa djur till Påsk. Nu hade dessvärre fågelinfluensan ställt till det och inga kycklingar fanns på plats. Barnen fick hålla tillgodo med lamm, getter, kaniner, marsvin och lite annat. Och glass!

Nog om Påsken.

Nu är jag tillbaka på kontoret igen och håller som bäst på med en del stora tidningar och hur vi ska komma vidare i samarbetet med dem. Vad som är på gång är premiesmycken (dvs prenumerationserbjudanden), utlottningar samt skrivna artiklar om MarMalaid. Det är jättekul att så många tycker att det är intressant med MarMalaid´s engagemang med Stadsmissionen. Det verkar även fashinera en del att en småbarnsmamma som jag, ensam åker ner till Kina med jämna mellanrum för att göra "big business". Jag tycker själv att det är jättespännande och ser fram emot varje resa. Nja, inte själva resan förstås utan det mycket annorlunda landet Kina och dess invånare!

När jag och Jenny kom hem från förra resan i februari hade vi, som jag tidigare sagt, en övervikt motsvarande ca 5 000:-, men när jag åker ensam nu i maj måste jag verkligen försöka skärpa mig! Det blir liksom lite för dyrt annars...

Snart kommer jag även att vara en permanent gästbloggare på en site som heter www.kinaportalen.se och känner mig verkligen smickrad över förfrågningen! Ska i de bloggarna göra mitt bästa för att skildra mitt samarbete med Kina och mina leverantörer där. Tänkte ta en del bilder nu i maj som jag också ska lägga ut.

I övrigt inget nytt förutom att vi går här som i väntans tider då den nya kollektionen! Enligt Tom i Kina kommer allt i nästa vecka! Ska verkligen bli kul att kunna lägga ut en massa nytt på hemsidan så att alla våra gulliga kunder kan fylla på sina smyckeslager!

Jag återkommer inom kort - förmodligen redan i övermorgon.


/Malin

"Every Day is a Pearl Day"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej på dej, har nu besökt din fina webshop. läst din blogg. du gör ett fintjobb med sidorna jag saknade en gästbok här men den kommer nog. Jag har lite frågor till dej men inte här i bloggen företagsbloggar själv så jag hittade dej på bloggtoppen.
jag gillar verkligen dina sidor
jag har för tillfället 2 bloggar om mitt företag. vill du kan du gå in och titta http://spaces.msn.com/birgerjarlsg
Tack för att jag fick titta in
Fancy

lördag, april 22, 2006 8:18:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home