MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, maj 29, 2006

Äntligen tillbaka!

Nu har det gått alldeles för länge sedan jag fattade pennan (läs tangentbordet) igen! Har varit en sväng i Kina och träffat min kinesiske pojkvän Tom. Nej, skämt åsido, Tom är namnet på min huvudleverantör och vi träffas regelbundet för att MarMalaid´s kollektioner hela tiden ska vara på topp! Höstens kollektion är redan på gång och det ska verkligen bli roligt att första gången medverka på Formexmässan i Stockholm! Det är ju trots allt den största fackmässan för presentartiklar i Norden. Vi har fått vårt monternummer och känner oss supernöjda med placeringen. Även med våra utställargrannar.

Hade verkligen tänkt att lägga in lite bilder när jag var i Kina, men jag måste säga att de gånger man har tillgång till en dator är de väldigt, väldigt slöa... Man tappar liksom tålamodet! Nu var vädret helt kanon med ca 25-30 grader och lite småregn vissa dagar. Köpte mig ytterligare tre handväskor, men har redan gett en till Jenny och kommer förmodligen att ge en till mamma. Linda och Emma, mina systrar får även de varsin väska - de hade såklart redan beställt i förväg... Det blev förstås också en del nya skor. Vet inte varför jag absolut måste köpa fler skor - det är väl något medfött kvinnligt...

På fredag ska jag till Stockholm för att träffa MarMalaid´s pressansvarige, Karina Sannefjordh. Vi har ett möte med en av Sverigen största tidningar och de vill prata framtida samarbete! Det kan bli hur bra som helst - jag avslöjar mer senare när allt är klart!

Måste jobba vidare - mycket kul att stå i denna veckan.

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger neea.se said...

God morgon!!
Vill bara säga att jag gillar dina smycken, superfina grejer! Dessutom är det kul att gå hit och läsa bloggen. Även vi har nyligen startat upp en företagsblogg och det är kul att få lite inspiration av andra.

Fortsatt trevlig dag!
//Agneta

onsdag, maj 31, 2006 6:49:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home