MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, juni 16, 2006

Tjingeling!

Befinner mig på kontoret eftersom Jenny har sin lilla Rsamus denna veckan. Vi stänger butiken varannan vecka, men det känns som om Jenny tar ganska många av "mina" dagar...

Var som sagt i den kungliga hufvudstaden i går och hade två möten som gick över all förväntan! Det är två av Sveriges största tidningar som tagit kontakt för att hitta bra vägar till långsiktigt samarbete - hoppsan vad fort det går med min "lilla" business.

Jag har en kollega i branschen (eller konkurrent som en del säger) som påstår i sin marknadsföring att man kan köpa lycka för pengar (om man handlar hos dem). Jag fattar inte? Befinner vi oss inte på 2000-talet?? Alla vet väl att lycka INTE kan köpas för några som helst pengar i världen. Nu till min poäng, MarMalaid´s samarbete med Stadsmissionen har blivit oerhört uppmärksammat och det värmer verkligen när folk berättar att de vill hjälpa oss att hjälpa. I år är pengarna dessutom öronmärkta för ett projekt som kommer att reslutera i ett nytt boende för hemlösa kvinnor. Helt otroligt häftigt - everybody can make a difference!

Alltså, jag tror att mycket i livet och olika människors framgångar ligger i attityden. Alla har väl någon gång märkt hur vissa människor lyckas vända allt negativt till något bra. Många säger att "tänk vilken tur hon hade" eller "det är ju lätt för honom att säga". Det köper inte jag! Turen har däremot en formidabel förmåga att dyka upp hos de som har fokus på "rätt" grejor. Jag menar att det är viktigt att fokusera på det man VERKLIGEN önskar och inte på det man inte önskar. En ofantlig skillnad!

För egen del önskar jag mig friska barn, en lycklig man, bra business och en fantastisk sommar! I den ordningen. Vi får väl se om jag kan fokusera på det så pass att jag får som jag vill!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"