MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, juni 12, 2006


Sommaren är här för att stanna!!!!!!

Äntligen säger jag, samtidigt som vi knappt kan andas i butiken! Solen gassar för fulla muggar under hela eftermiddagen och lokalen känns som ett mindre växthus... Trodde kanske att försäljningen skulle avta något nu när studenttiderna börjar dra mot sitt slut, men ack så fel jag hade - många behöver presenter nu i dagarna. Det är bröllop, dop, student och födelsedagar om vartannat!

Att ha småbarn samtidigt som man gör så kallad karriär har det debatterats om i all evighet och i alla medier känns det som, men jag måste bara få säga min mening i frågan. Först och främst, var och en måste få göra det den tycker fungerar. Det finns inga färdiga lösningar, alla familjer ser olika ut och alla mammor och pappor fungerar helt olika - för att inte tala om alla barn! Vi har bara två små busungar och de är sannerligen som natt och dag - undrar ibland om båda verkligen kommer från samma planet!

Sen tror jag att man måste gå mer på sin magkänsla - ni vet den där känslan som man aldrig riktigt kan beskriva utan att låta fånig och som heller aldrig riktigt lyckas övertyga någon annan. Jag tar många beslut i mitt företag på min magkänsla och jag tar en hel del beslut med hjärtat - faktum är att de beslut som tas på ett så kallat "rationellt" sätt är lätt räknade. Hade jag bara varit rationell och nogräknad hade jag inte varit i närheten av vara där jag är i dag! Känner mig verkligen lyckosam som besitter ett visst mått av naivitet och ekonomisk okunskap!

Slutligen vill jag än en gång slå ett slag för MarMalaid´s samarbete med Stadsmissionen och det halsband vi tar fram en gång om året till förmån för de hemlösa kvinnorna. Det är verkligen ett roligt sätt att göra en riktigt god gärning på. Bli lite vackrare samtidigt som du gör lite skillnad i världen! Häftigt - inte sant!?

P.S. Bilden kom i början av bloggen eftersom jag inte fattar hur tusan jag ska göra för att få den dit jag vill...



/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger ..::Demalva::.. said...

Hej Malin - Max från Barcelona här!
När du har lagt in bilden i compose läge, så kan du enkelt markera den och drag-dropa den dit du vill ha den!

kramar/Max

onsdag, juni 14, 2006 9:51:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home