MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, juni 09, 2006

Sjung om studentens ljuvliga dar...

Ja, låtom oss fröjdas, men jag måste säga att, och detta är det hög tantvarning på, jag hoppas innerligt att de förbjuder lastbilsflak fulla med (fulla) ungdomar till nästa år! För ett antal år sedan - det spelar ingen som helst roll hur många... - stod jag själv på ett flak i Stocholm och gapade och levde rullan, men fy tusan vad skitfarligt det är! Det har redan varit flera incidenter där unga killar och tjejer ramlat av m.m.

I dag har vi återigen sålt en herrans massa studentpresenter i butiken och det är jättekul att se alla superglada "kingar" som nu ska ut och erövra världen! Det har också varit många "mormorar" och "farmorar" inne i butiken och handlat och det är då jag blir så stolt över mig själv, eftersom jag inte glömt bort att när man är 18 eller 19 delar man inte alltid den äldre generationens smak för smycken. Då kan jag liksom "styra om" köpet och alla blir nöjda!

Nu ska jag fira helg med min fina lilla familj - Jenny ska jobba i butiken och vi ska ha picnic i parken med lite goda vänner. Sedan kommer man ju tydligen inte undan kvällens fotboll... Ja, ja med lite vin kan även jag glo på en hel fotbollsmatch - i alla fall om det är Sverige som spelar!

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"