MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, juni 06, 2006

Krabba på rymmen!

Då kan jag bara säga att det man verkligen trodde var stört omöjligt nu har hänt. När vi höll på att städa som bäst i helgen klev jag nästan rakt på en stor, krypandes dammtuss. Det var "Krabbis" som rymt från akvariet! Helt täckt av damm! Ursäkta mig, men hur är det bara möjligt? Han hade tydligen lyckats med konststycket att krypa ut där alla slangar går in och sedan har han förmodligen trillat ner från den höga byrå som akvariet står på. (Och där bakom är det dammit kan jag säga...) Ja, ja drama blev det i alla fall och ungarna tyckte att det hela var jättespännande!

I går fick vi äntligen iväg ett nytt nyhetsbrev till alla MarMalaid´s kunder och det innehöll bland annat ytterligare ett kanonerbjudande! Himla kul att se att det redan är många som varit inne och handlat en massa smycken, bara ett dygn efter att det gått ut. Vi har jättemycket halsband och armband att välja på nu och det är roligt att det finns saker till alla åldrar och alla plånböcker.

I morgon åker jag och Jenny till Stockholm för att träffa ett företag som ska ta fram specialdisplayer till ett gigantiskt projekt som ligger i startgroparna. Verkligen spännande och roligt! Fast innan vi åker ska jag, som alltid på onsdagar gå på BNI möte på Hilton i Malmö. Alltid lika god frukost på det hotellet! Min standard är filmjölk med färska ananasbitar samt lite äggröra - mums!

Ha det gott!

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"