MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, juni 30, 2006

Long time no hear!

Hjälp! Jag hinner inte med att blogga! Jag hinner inte ens med alla mina projekt som jag har på gång. Just nu är det verkligen fullt ös med MarMalaid och det är bara så himla kul! Jag tackar någon där uppe för Jenny, Pia och min man! Återigen, vad vore jag utan mina nära och kära?

I dag var första gången på ett och ett halvt år som Jenny och jag kunde lämna kontoret för att äta lunch tillsammans. (Trots allt jobb...) TILLSAMMANS alltså - samtidigt! Även om vi jobbade under lunchen kändes det lyxigt att kunna gå i väg så där mitt på dagen. Det blev en entrecôte med pommes och bearnaisesås samt två glas vin... var!

Vi har börjat att smygrea lite och mycket turister strömmar redan i butiken. Tyskar, danskar amerikanare m.m. Kul! Pia som kommer att jobba hela juli är superduktig och trevlig, men vem trodde något annat - hon är ju ingen mindre än min käre mentor Inges dotter.

Snart ska vi drämma till med värsta hypererbjudandet på webben och vi kommer att ha en massa roliga saker att rea/skänka bort varje månad framöver!

På akvariefronten kan meddelas att "Krabbis" har återfunnits, eller rättare sagt det som var kvar av honom... Efter senaste rymningen satte mannen fast silvertejp på baksidan där den lilla öppningen fanns och i går hängde det ett krabb-ben fast i tejpen. Han hade alltså försökt att sticka igen, den lille rackaren, och sedan fastnat i tejpen - det var ju inte riktigt tänkt som en fälla...

Nu är det snart dags att gå hem och pussa på familjen och ta ett glas vitt! I morgon väntar kalas för barnen hos Adam och vi tar en välbehövlig paus i parken.


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

P.S. Nu var det länge sedan jag fick någon kommentar här på bloggen, så alla som skriver en rad eller två kan även maila mig sin adress så skickar jag ett jättefint, långt sommarhalsband från MarMalaid!