MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, juni 23, 2006

Små grodorna, små grodorna...

Midsommar med sill, nypotatis, iskall nube och svenska jordgubbar! Härligt! Ungarna har fått nya fina kläder och hela familjen ska snart ge sig av på 100-års kalas. Det är mannens syster och bror som båda fyller 50 år i dag på självaste midsommaraftonen! Vi hade gjort upp andra planer för jättelänge sedan, men det fick vi styra om. Vi hoppas på en trevlig fest - och det blir det säkert eftersom det är mannen som kommer att agera chaufför...

Senaste nytt från MarMalaid är att vi snart kommer att inleda två mycket långvariga samarbeten med två av Sveriges största veckotidningar. Sen fick jag ett helt uppslag för mig och mitt företag i Briggenbladet, kanske ingen tidning som så många känner till, men den går ut till samtliga av Fastighetsbolaget Briggens alla hyresgäster. Överallt där man kan synas hjälper till att föra mitt budskap vidare - "Shop For a Cause!". Det känns så himla bra att kunna vara en del av de som försöker göra tillvaron bättre för hemlösa kvinnor. En mycket utsatt grupp som sannerligen befinner sig på samhällets absoluta botten.

Ja, då har vi kommit till akvariet... Följande kan rapporteras: Krabbis har inte setts till på över en vecka, en av de lite större blå fiskarna (Blåis) låg och flöt på ytan i går när jag och barnen skulle mata fiskarna och dessutom när jag i morse skulle tända upp i akvariet noterade jag att jag inte sett till en av de två ålarna på ganska länge... Känns som att det var tur att vi inte slog till på ett akvarium modell större!

En glad midsommar och sillapussar till er alla - och Lars, stativet står nu i skrubben på lagret...


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"