MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

söndag, juli 09, 2006

VM-final...

...och jag bryr mig faktiskt inte ett skvatt! Robert och hans näst äldste grabb Klas har cyklat ner till Lilla Torg i Malmö för att kolla på matchen och ta en öl. Jag har precis lagt småkillarna och satt mig framför datorn. Lugnt och skönt...

Skulle mata fiskarna innan jag släckte hos killarna och tänkte att om jag bara tippar burken med fiskmat lite och liksom knackar på den så slipper jag ta i eländet, men herregud vad mycket mat det kom ut!!!!!! Vi får väl se hur det går... I morgon kanske vi har gigantiska fiskar som simmar omkring!? De där jäkla fiskmatsflingorna luktar ju så in i bengens illa!!!

I dag har vi varit på stranden nere i Falsterbo/Skanör och både solat och badat! Helt underbart med massor av vågor och Robert skjutsade mig på en av barnens surfingbrädor och jag kände mig som 10 år! Jag skrattade så att den ena kallsupen efter den andra löste av varandra! Elliot, vår 5-åring, var också jättemodig, han kan ju inte ens simma än, men han åkte på vågorna som om han aldrig hade gjort annat! Innan vi åkte hem från stranden grillade vi korv med bröd - tacka vet jag engångsgrillar, måste varit en tjej som uppfann den!

När det gäller MarMalaid har jag en hel del att stå i nu i veckan som kommer och det är verkligen skönt att Jenny och jag hann bli färdiga med höst-/vinter kollektionen innan hon stack på semester. Ska bli hur spännande som helst att presentera den när jag kommer till Kina om sisådär 10-12 dagar. Denna gången har jag dessutom bokat ett möte med en för mig helt ny leverantör. Kan kanske vara något?

Dagens tumme upp: Att jag och Robert fick en halvtimme för oss själva i havet i dag! Så himla skitkul vi hade - som två småungar!

Dagens tumme ner: Inget bra på TV - nu när jag fick en kväll för mig själv.


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänkte tack för halsbandet jag fick av dej, det kom igår! Tusen tack, det är jättefint!!! Gillar alla färgerna som är i det, så det kommer bli en favorit! Trevlig sommar! MVH Rebecka

tisdag, juli 11, 2006 10:02:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home