MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, juli 04, 2006

Pust...

Kanske tantvarning, men jag tycker att jag klarar värmen sämre och sämre! Speciellt på nätterna! Har man dessutom en fyra-åring tätt intill blir det absolout inte bättre...

Tänkte gå lite tidigare i dag eftersom Pia jobbar hela veckan. Känns skönt att inte ha butikstiderna att var bunden till. Jenny har gått på 3 veckors semester och jag känner mig sååå ensam.

Snart bär det av till Kina igen! Denna gången tar jag Robert (mannen) med mig! Det blir en jobb/semester-kombo och det ska bli jättekul att få visa alla de kuliga ställen jag redan varit på. Framför allt alla dessa marknader där man fullkomligt kan shoppa ihjäl sig!!!!
Vi kommer att bo kungligt på hotell som jag "sorterat" ut och ska för första gången vara ifrån barnen i två veckor!! Känns nästan overkligt! Nästa torsdag åker jag med båda killarna till Stockholm för att lämna över till mormor och morfar och jag vänder redan på Arlanda för att åka hem till Robert och lugnet igen! En vecka i Malmö bara vi två, sedan en vecka i Kina - hur mysigt kommer inte det att bli!?

Bra med folk i butiken trots att många redan påbörjat sin semester. Vi kommer att ha öppet under hela sommaren och i går skickade jag ut ett nyhetsbrev till alla våra webkunder med ett kanonerbjudande så i morse var mailboxen full av beställningar! Kul!

Dessutom får ALLA som handlar något i shopen under denna veckan och nästa ett jättefint berlockarmband som bonus. Snällt, eller hur?



Ja, ja tillbaka till skrivboret för att göra dagens sista ansträngning. Sedan lutar det åt ett besök på stranden! Klas har kommit till oss för att stanna i några dagar (killarnas storebror från ett tidigare äktenskap (Robert alltså)). Våra småkillar tycker att det är hur kul som helst när Klas är nere i Malmö. Han är ju trots allt 18 år! Coolt!

Ha en underbar tisdag!

/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh vad bra! Korttidsboende för kvinnor är verkligen på tiden i Malmö, som jag förstått det råkar de hemlösa kvinnorna ofta extra illa ut i en redan väldigt pressad och svår situation! Är det fler affärer som ingår i samarbetet?

tisdag, juli 04, 2006 7:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home