MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, juli 05, 2006

Sol, sol, sol...

Helt enkelt underbart även om man redan klagar! Har precis kommit hem från stranden, kollat min mail samt tagit emot en order på telefon. Livet leker!

I söndags sa jag till Robert att "nu tycker jag att vi gott kan ha en vit vecka". Och jag måste säga att jag tyckte att det var riktigt bra idé eftersom semestern snart börjar och då blir det ju alltid lite mer vin. Robert tittade förvånat på mig och undrade om även han var inkluderad i detta vita projekt. Självklart!

Men sen så var det någon som redan i går sa till mig att om man ansåg att man behövde ta en vit vecka hade man alkoholproblem! Då tänkte jag att det har ju inte vi, så då behöver vi ju heller inte ha någon vit vecka. Smart va! Det är kvinnlig logik det! På hög nivå!! Sagt och gjort - ett glas kallt, vitt i går kväll blev det och det satt som en smäck!

På fredag är det Elliots sista dag på dagis eftersom han börjar skolan till hösten - helt otroligt! Min lilla bebiskille som nu ska fylla sex och börja i "nollan". I ett svagt ögonblick lovade jag att vi ska baka jordgubbstårta till alla barnen då och det får väl bli i morgon torsdag som det lilla projektet får dras igång...

8 dagar kvar tills killarna ska lämnas till mormor och morfar i Stockholm - det känns konstigt. Och jag skäms inte för att säga att det ska bli jätteskönt att få lite avlastning! Vi har ju inegn barnvakt i Skåne så barnen är alltid med oss - inget ont i det, men ibland behöver man lite "vuxen-tid"!

Ha det gott och glöm inte att smörja in nästippen!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ha ha, precis så resonerar jag också! visst blir det kanske lite extra under semestern fast å andra sidan kan man faktiskt unna sig det tycker jag :) något annat man definitivt ska unna sig är lite vuxentid då och då, det är bra för samtliga familjemedlemmar...:)

torsdag, juli 06, 2006 7:54:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Var inne på webbshoppen och såg massor med fina smycken!

Är det du som skapar smyckena och var får du inspiration ifrån isådan fall?

Konstig meningsbyggnad kanske... :)

söndag, juli 09, 2006 8:03:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home