MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, juli 31, 2006

Äntligen hemma igen...

Har inte bloggat på länge - kom hem från en helt underbar resa till Kina för ett par dagar sedan! Jag fick en massa gjort gällande höst- och vinterkollektionen. Det kommer bara att bli hur bra som helst! Mycket nya detaljer och material som verkligen känns helrätt!

Dessutom förlovade jag mig i Hong Kong!!!!!! Robert är nu "min" på riktigt och det var faktiskt på tiden... Efter 8 år tillsammans och två små busfrön kändes det som att det var läge! Jag måste säga, att på något sätt och vis känns det som om vi är ännu mer sammansvetsade nu än innan - lite tramsigt kanske...? Högst upp på The Peak i Hong Kong slog vi till med ringar som vi (läs jag) själva ritat. Det var typ 45 grader varmt och en utsikt över Hong Kong som är totalt obeskrivbar! Jag har varit där tidigare, men för Robert var det första gången. Hur häftigt som helst! Robert gick ner på knä och friade, jag började storböla och alla var jättelyckliga! Efter själva ringpåsättningen (vilket jäkla ord!) gick vi ner en trappa till Café Deco och delade på en flaska rosa champagne, ringde några samtal och fortsatte kvällen med fantastisk mat och gott vin. Klart lyckad kväll!


Detta måste givetvis firas så mitt tips är att gå in på www.marmalaid.se och ta del av ännu ett supererbjudande som gäller i bara några dagar. Trevlig shopping!

Senaste akvarienytt är förvånansvärt nog att ALLA fiskarna överlevde vår en-veckas frånvaro!!!!! Till och med den lilla genomskinliga räkan - Räkis! Trodde halva gänget skulle ligga på rygg uppe vid ytan, men icke...

Dagens bästa: Cykelturen till jobbet i morse i småregn!
Dagens sämsta: Har fortfarande inte fått något positivt svar ang. taxfree-påsen som jag glömde ombord på planet på Kastrup...


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

P.S. Lars - jag vet att du har semester, men du kan väl titta in om du har vägarna förbi, jag har köpt en ny kamera!!!!!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Stort grattis till er !

fredag, augusti 04, 2006 2:51:00 em  
Blogger Malin, MarMalaid said...

Tack söta Susann!

/Malin

lördag, augusti 05, 2006 9:08:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home