MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, september 05, 2006

Prisa Gud!

I dag kom skatteåterbäringen!

Alltså det finns de som tycker att det är bättre att aldrig få tillbaka något och att heller aldrig behöva betala in något, för då har man ju liksom gjort allting rätt från början - och inte lånat ut pengar till staten, men jag tillhör de där naiva som tycker att det är jättekul att plötsligt upptäcka att det finns några extra tusenfotingar på kontot! De pengarna är liksom öronmärkta för slösning...

Robert har efter dagis- och skolhämtning varit med killarna på fiskeriaffären och ökat på fiskbeståndet. Nu har Räkis fått en kompis och vi har också fått tillskott med två lilleguldisar. Dessutom sa Melvin att "pappa köpte bubblor på affären så nu bubblar det hela tiden i akvariet!"

I morgon bitti är det BNI dags och det är alltid lika givande, nåja nästan i alla fall. Jag ska i kväll sitta med alla papper som ska till revisorn och som har med augusti att göra - alltid lika dödstråkigt, men med lite kallt, vitt blir det i vanlig ordning mycket roligare!

Dagens tumme upp: Bokat ett otroligt spännande möte med en potentiell storkund på Åland!
Dagens tumme ner: Glömde äta lunch i dag igen...

/Malin

"Every Day ia a Pearl Day!"