MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, oktober 02, 2006



Så var den helgen slut!

Jag sitter på jobbet - MarMalaid - och väntar på att Robert ska komma tillbaka. Han är på begravning i Limhamn och det är ju alltid jobbigt med sådana tillställningar. Det är hans morbror Bertil som gått bort och även om han var gammal och krasslig så är det ju som sagt alltid jobbigt att mista en nära vän eller släkting. Sov gott morbror Bertil!

Här på MarMalaid håller vi på att växa ur våra lokaler, inte minst lagret och kontoret! Har så smått börjat att höra mig för om ny eller ytterligare lokal i A-läge och jag har ju alltid mitt kära BNI team att tillgå med en massa duktiga personer från olika branscher.

På hemmafronten kan rapporteras att ytterligare en fisk (Lill-Guldis) nu anslutit sig till polarna i fiskhimlen. Jag hoppas att det även finns en räkhimmel därför sedan Robert och grabbarna köpte en kompis till Räkis har båda totalt försvunnit...

Nu en fråga - bilden på mig högst upp ligger på hemsidan och Robert tycker inte alls om den, han säger att jag ser alldeles för tråkig och strikt ut, vad tycker ni?

Dagens tumme upp: Älskar hösten! (Då får man ju dessutom ha stövlar på sig...)
Dagens tumme ner: Begravningen av morbror Bertil.

Dagens tips: Kolla in alla nya smycken på www.marmalaid.se


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Jag vet ju inte hur du brukar se ut men jag tycker att bilden är helt OK. Du ser seriös och trevlig ut och har glimten i ögat. Vad vill han ha egentligen? Mera hud, eller? Skulle tro att han ångrar sig om du ser för rolig och lössläppt ut?

tisdag, oktober 03, 2006 4:44:00 em  
Blogger ..::Demalva::.. said...

Nu har jag ju haft fördelen att se dig live - så, med risk för att vi inte kommer att luncha fler gånger, jag håller nog med din kära Robert. Inte mer hud som Lena skrev, utan...tja, lite mer av den där glada, leende men ändå business- Malin? Och - kanske utan armarna i kors? ;) Kram igen/Max

tisdag, oktober 03, 2006 7:23:00 em  
Anonymous Anonym said...

Malins Robert tycker så här:
Tack Max! Roligt att du förstod vad jag syftade på.
Till Lena! Märkligt, tycker jag, att du drog slutsatserna - mera hud, lössläppt?! ;)

onsdag, oktober 04, 2006 8:21:00 fm  
Blogger Malin, MarMalaid said...

Nej, nu måste jag själv lägga mig i - min fråga gällde givetvis inte min klädsel! Jag har klätt mig själv de senaste 30 åren och har inte fått särskilt många klagomål. Det gällde mer själva Looken eller attityden som bilden sänder ut. Tack hur som helst Lena för ditt inlägg, kul med lite "debatt" här på bloggen. Och Max - ser fram emot nästa lunch! /Malin

onsdag, oktober 04, 2006 9:17:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home