MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, september 23, 2006




Lördag och full rulle i butiken!

I går befann jag mig på Malmö´s trevligaste hotell för att sälja smycken till drygt 200 VD-sekreterare från hela Europa. Rätt målgrupp kan jag säga, och även om jag trodde att dessa damer skulle handla kunde jag inte föreställa mig att de var lika köpglada som jag!! Inte nog med att de handlade i samband med sin konferens på hotellet, de har även INVADERAT min fina lilla butik i dag! Hur kul som helst! En lördag dagen före löning kan annars vara lite småseg...

Hadiza kom in en sväng med Ebony och Michaela (jag hade lovat vin och mysig pratstund), men då var det så mycket folk så vi hann knappt prata, de kommer om 10 minuter igen för att dricka lite vin i butiken med mig och Robert!

Elliot har varit på kalas i dag och i morgon är det Melvins tur - hur många kalas kan det bli på en termin...? Själv tog jag mig en titt på Elliots klasslista och agerade "Präktiga Mamman" och ringde till de två som fyller i samma dagar som Elliot för att höra om vi inte kan ha kalas ihop på skolan. Ett strålande förslag tyckte alla berörda föräldrar och nu ska kolkällaren (som det så trevligt heter...) bokas på skolan!

Håller som bäst på att planera nästa Kina-resa, hoppas verkligen att Hadiza kan följa med!

Dagens tumme upp: Min business - jag fullkomligt älskar det!!
Dagens tumme ner: Mitt extraskinn i magtrakten retar mig som vanligt, men annars kan jag faktiskt inte komma på något speciellt för dagen.

Dagens tips: Ta ett glas vin - det gör gott!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

lycka till :-)

söndag, september 24, 2006 5:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home