MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, september 20, 2006

Puh...

Ja, då har man varit en sväng på Åland! Birka Line ville träffa mig och titta på MarMalaid´s smycken och nu verkar det som om de vill ta in mina smycken i deras taxfree butik ombord och det kan bli riktigt bra! De måste bara "rensa ut" lite av det de har i dag. Jag blev i samband med detta möte bjuden på en kryssning med deras Birka Paradise och det var sannerligen en upplevelse! En fräsch och framför allt STOR båt med massor av restauranger och annat kul!

På hemmafronten passade minstingen på att bli kräksjuk när jag var borta så butiken fick faktiskt vara stängd en dag! Har aldrig hänt förut...

I dag var jag hemma med killarna på förmiddagen och eftersom vi börjat att sälja Pruttlera i butiken har vi givetvis en burk hemma också, och plötsligt kommer Elliot springandes in på kontoret (ja, vi har ett kontor hemma också...) och visar att han har grön pruttlera i hela luggen! Det var bara att leta upp den oöppnade förpackningen med luskammen, som jag bad mannen att införskaffa när skolan hojtade om löss, och börja kamma. Tilläggas kan att mina barn ärvt mitt hästtagel till kalufs.

Ska så smått börja lägga in av den nya kollektionen på webben - känns jättekul eftersom alla smycken har fått så himla mycket beröm! Nu är det många tidningar som ständigt hör av sig och gudarna ska veta att det tagit mycket tid och enträget arbete att komma dit där vi är i dag. Ibland känns det som om jag bara sår och sår, men plötsligt får man börja skörda och herregud vad mycket roligare livet blir! Det blev lite klyshigt det där, men det känns faktiskt som om jag ständigt planterar små saker som jag inte har en aning om det kommer att bli något av eller inte. Men så plötsligt står man där och hinner inte med allt- sanslöst kul och inspirerande!

Nu behöver jag hjälp - var kan man hitta ett par snygga BRUNA jeans???? Snälla hör av er om ni har något bra tips - vem vet, det kan ju till och med bli en liten belöning för tips som leder till köp...!

Dagens tumme upp: Har äntligen landat en gigantisk deal med ICA Kuriren!
Dagens tumme ner: När jag jobbar känns det som om jag borde vara hemma och när jag är hemma känns det som om jag borde jobba...

Dagens tips (en ny grej!): Köp en tidning som Sköna Hem eller liknande och bli inspirerad - man blir på strålande humör!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"