MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, september 30, 2006



10 poäng...

...till mina nya svarta stövlar - för första gången i världshistorien har jag kunnat ha på mig ett par nya skor/stövlar en hel dag! Och inte nog med det, i går åkte de nya svarta på kl. 07,30 och satt på fötterna i tolv timmar utan att behöva tas av för skoskav och even better, i dag har jag haft på mig samma stövlar hela dagen - I BUTIKEN kan tilläggas - och det känns hur bra som helst!

Det är sådana gånger man vet att man köpt en grej med högt PPA. Och då kan jag passa på att lära er oinvigda i min systers fenomenabla formel: PPA = Pris Per Användning. Jag kan säga att det finns ett större antal saker i min garderob med extremt högt PPA... För att inte tala om allt man köper till ungarna! -Mamma jag vill ha en så´n! Ok, vad kostar den då? Man tror liksom att allting som är fint i en affär kommer till användning hemma, men guuuud vad mycket saker man inte borde köpt. Nu fattar jag inte riktigt vart jag vill komma eftersom jag själv har världens finaste butik som är proppfylld med saker man absolut inte behöver...

Jag ska nu hem till familjen för att äta en god middag och ha en underbar soffkväll!

Dagens tumme upp: Mina fina blommor som jag införskaffat hos grannbutiken!
Dagens tumme ner: Kinaresornas pris under hösten...

Dagens tips: Ha alltid citroner hemma - gott till mycket!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"