MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, oktober 06, 2006


Friday!!

Skönt med helg - veckan har i vanlig ordning varit hektisk, men med My i butiken varje fredag får jag en massa gjort. Fredagarna brukar det alltid vara folk i butiken mest hela tiden och det är ju trevligt även om det finns en hel del drönare (=de som bara går runt och glor utan att ha en tanke på att köpa något).

I går spenderade jag hela dagen på Slagthuset i Malmö, närmare bestämt på Sydsvenskans "Annonsörsdag". Vi som lyssnade var ca 300 st. och talare var ett antal mycket framgångsrika människor som gav ett starkt intryck. Mycket inspiration och många skratt, dagen avslutades dessutom med Anna-Lena Brundin som körde stand-up i 1½ timme. En dag är det jag som står där och berättar hur jag en gång startade mitt företag hemma i vardagsrummet med pärlor i vartenda hörn av lägenheten...

Fredag betyder - på något konstigt vis - lördagsgodis och killarna sitter just nu och tittar på "Hjälp jag är en fisk" och äter glass OCH godis på samma gång. Melvin har berättat att han numera är en STOR kille (4½ år...) och inte behöver så mycket hjälp längre och Elliot (snart 6 år) säger att han inte är kär i Ida mer, fast hon fortfarande är väldigt söt, och själv känner jag mig ganska behaglig till mods!

Åt lunch med Lotta Nejdfors från Inark i dag och vilken trevlig tjej! Så mycket vi hade gemensamt - allt från småbarn till karriär till män som har ett "stökighetsfilter" framför ögonen. Förresten, hur kan det vara att min man inte störs av röran hemma lika mycket som jag? Det till och med stressar mig nå´t oerhört! Lotta du är en riktigt mysig tjej!

Dagens tumme upp: Lunchen med Lotta! Kanontjej!
Dagens tumme ner: Våra datorer som strejkar lite som de vill - för TREDJE dagen! (Nu är det ju förstås inte datorerna utan något annat som Robert förklarat för mig, men tills Telia kommer på måndag är det datorerna som jag väljer att reta mig på!)

Dagens tips: Nu på hösten är de svenska äpplena supergoda! Ett äpple om dagen håller...


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

P.S. Staffan - lägg ner. Du är bara för patetisk!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!

Roligt att läsa din blogg! Jag är lite nyfiken på var ni hittat de jättefina kronorna som hänger på era smycken, är de specialgjorda till er? Jag skulle gärna ha en egen berlock att fästa vid mina smycken, men har ingen som helst aning om var man börjar leta.

Vänliga hälsningar Lotta

tisdag, oktober 10, 2006 9:08:00 fm  
Blogger Malin, MarMalaid said...

Hej Lotta,
Tack för ditt inlägg!
Berlocken med den lilla kronan är min egen logotyp och precis som MArMalaid´s smycken är även kronan egen design. När mina smycken produceras i Kina träs samtidigt den lilla silverkronan på. Den är också skyddad hos PRV precis som namnet MarMalaid. Du kan ju givetvis ta fram en egen berlock att fästa på dina smycken, men det behövs rejäla kvantiteter innan det är lönt att börja tillverka...

Lycka till!
/Malin

tisdag, oktober 10, 2006 2:14:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Malin!

Tack för ditt svar!

Jag misstänkte att det var så. Funderade på att skaffa små "brickor" och stämpla med min logotyp/symbol, men det är ju inte alls lika snyggt! Jag skulle helst ha en berlock med S:et från min logga. Tillverkas era signaturberlocker i Kina de med, eller finns det tillverkare i Sverige/Europa/USA? Om det inte känns fel får du gärna säga vilket företag som tillverkat era, men jag förstår om du inte har lust.

Tycker att MarMalaids saker är så snygga, smyckena, webbshoppen och butiken (har tyvärr bara sett den på bild eftersom jag bor i fel del av landet). Så proffsig vill jag också bli "när jag blir stor" - om jag nu kommer så långt med mina smycken.

Vänliga hälsningar,
Lotta

onsdag, oktober 11, 2006 1:26:00 em  
Blogger Malin, MarMalaid said...

Hej igen Lotta,

Tack för fina ord!

Ja, som du förstår kan jag inte lämna ut mina tillverkare, men du kan ju givetvis gå till vilken guld- eller silversmed som helst, fast det blir dyrt kan jag säga. Jag håller faktiskt just nu på att ta fram berlocker åt ett annat företag som ska fästa den på sina smycken och kanske kunde det vara något? Beror helt på kvantiteten förstås.

Förresten, var bor du - kanske finns det återförsäljare i närheten...

/Malin

onsdag, oktober 11, 2006 4:27:00 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Malin!

Jag bor i trakten kring Örebro, tipsa gärna om det finns nån i närheten som säljer era smycken!

Ja, det med att gå till en silversmed/guldsmed föreställer jag mig inte som lönsamt alls, men om du håller på att ta fram berlocker åt nån annan och skulle vara intresserad av att skicka mig ett uppskattat prisförslag med en minsta kvantitet för att det skulle fungera för er så får du väldigt gärna göra det. Jag har e-post lotta@silverknuten.se.

/Lotta

torsdag, oktober 12, 2006 8:45:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home