MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, oktober 09, 2006


Jag säger bara Telia!

För fjärde (var)dagen i rad fungerar Internet på kontoret precis bara när det vill! Tydligen är det modemet det är fel på och Telia har lovat att vi ska få ett nytt i morgon. Jag, som då inte vet skillnaden på modem, hårddisk och mjukvara blir i vanlig ordning extremt irriterad på min dator i första hand och Robert i andra hand. Varför Robert? Jo, men självklart för att han är ju den enda som är av manligt kön på kontoret och då tillhör ju en viss kunskap i tekniska grejor! Orkar inte orda mer om den saken!

Startade dagen med ett långt och bra möte med Johan från Dynamic Dog. Johan, som både är trevlig och ser trevlig ut kan kanske hjälpa oss med att få till en schysst hemsida. Den är aningen rörig just nu... Visste inte att du även var copy Johan!

Barnen sover och Robert har en grabbkväll med poker. Själv har jag läst Sköna Hem och tittat lite på TV. Måste säga att Sköna Hem är en otrolig inspirationskälla!

Akvariet - ja, jag måste bara säga att hur fasen gör man för att skiten inte ska gro igen?? Ursäkta, men jag är så himla trött på att de fina, vita stenarna blir grönsvarta och att hela altet bara ser allmänt ofräscht ut!

I morgon väntar nya utmaningar, inte minst med att få igång uppkopplingen (inte för att det är min utmaning direkt, men...) och sedan ska ett par stora ordrar packas - kul!

Dagens tumme upp: Mötet med Johan - kan få en spännande fortsättning för MarMalaid!
Dagens tumme ner: Jädrans momsinbetalningar!

Dagens tips: För er som har barn; läs en saga varje kväll - faktiskt jättemysigt!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"