MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, oktober 16, 2006

Är Telia nöjda med sig själva?

Nja, har mycket svårt att tro det! Eftersom de påstår att de har ett driftsproblem som kommer att vara löst "i morgon" (som de sagt i 10 dagar...) måste det vara fler än vi som har allvarliga problem. Vi hade en annan bredbandsoperatör förut, men bytte eftersom Telia kändes tryggt och säkert - jag vet inte riktigt hur klokt det egentligen var...?

P.g.a. dessa problem har bloggeriet varit nedlagt, men mycket har hänt!

I torsdags var jag hos frissan och blev äntligen av med allt mitt långa hår! Tillbaka hos min gamla vanliga frisör precis som det ska vara! Hon vet exakt hur jag vill ha det och jag är riktigt nöjd.

I fredags hämtade jag barnen och Robert stängde butiken, på så vis kan jag på samma dag både leka affär OCH leka hemmfru på samma dag! Skämt åsido, att få jobba i en affär så mysig som MarMalaid´s är verkligen roligt! Att sedan kunna styra över mina egna arbetstider är ännu bättre! Allt sedan jag och Robert började jobba tillsammans har allting blivit så himla mycket bättre - inga problem med tider eller personal, inga diskussioner om vem som ska hämta på dagis eller stanna kvar tills stängning och dessutom helt underbart att alltid ha någon i butiken som jag kan lita på till 100 %. Vi brinner helt enkelt lika mycket för samma sak! Robert, du är min klippa!

Jag läste i går kväll ett nummer av tidningen Amelia och där fanns ett test av olika foudations. Jag tänkte genast att Guuud vad bra - jag behöver verkligen veta vilken som är bra och vilken jag kan låta bli att köpa. Så för att få reda vilken foundation som passade mig bäst var jag tvungen att svara på en enda enkel fråga: Vilken är din hudtyp? Inte så svårt tänkte jag... Alternativen var följande: Torr hy, Normal hy, Fet hy eller Mogen hy. Jaha, de här valen har aldrig någonsin ställt till några som helst funderingar hos mig, men jag måste säga att jag aldrig ens noterat att det fanns något som heter Mogen hy! Vad tusan är jag??? Normal eller Mogen? Skulle bara vilja dela en liten sak med er; När jag var 15 år så var jag verkligen kär i Björn Borg, men då var jag för ung för honom. I dag är jag för gammal!!! Vad fasen hände???

För att återgå till lite världsliga saker så kan meddelas att jag i dag blev med en helt underbar kofta som kostade alltför mycket samt att barnen i går blev fotograferade nere på stranden av en fotograf som heter Pernilla Wästberg som bara är helt fanatastisk! Vi tänkte att vi skulle ha lite svart-vita foton på killarna som vi ska rama in! Det ska liksom ingå i vår egen version av "Extreme Home Makeover"!

Lunchen på Salt & Brygga med Hadiza i dag blev inställd eftersom hon mår pyton och det kanske var lika bra det då vi sannerligen har att göra på kontoret!

Till sist måste jag bara säga att livet leker, solen skiner och vi är alla friska!

Dagens tumme upp: Min nya kofta! (Tyvärr kan jag inte infoga någon bild på den eftersom Robert då får reda på vad den kostade, men den är grå och är av märket Park Lane...)
Dagens tumme ner: Jävla snattare!

Dagnes tips: Kolla in havet så här års - helt underbart!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"