MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, oktober 19, 2006



Tjingeling!

Har varit större delen av dagen på Slagthuset i Malmö. Det började med en lunch på Skeppsbron 2 tillsammans med Inge, min mentor och sedan gick vi vidare till MIM´s (Marknadsföreningen i Malmö) event på Slagthuset. Flera bra talare, men dessvärre ännu fler mindre bra... Kvällen avslutades på samma ställe med ett glas vin och en delikatesstallrik. Var hemma redan före 19,00 - skööööönt!

I morse hade jag ett intressant möte som kommer att leda till bra saker för MarMalaid och mer om det senare. För övrigt börjar vi så smått och planera inför julen både vad det gäller butiken och webshopen. Känns riktigt mysigt.

Jag har några idoler. En är Martina Haag, hon är så jäkla cool! En annan är Åsa Söderlund som bl a är krönikör i tidningen Amelia, och till min stora glädje kommer hon att ha ett TV program snart om hennes familj och det kaos det faktiskt kan innebära med ungar, jobb, gympapåsar och annat. Kan bli precis hur bra som helst!

Har precis blivit färdig med strategierna över hur MarMalaid ska arbeta de närmsta åren och vi har för första gången extern hjälp med de bitarna. Det finns kolleger till mig i den här branschen som befinner sig ett par år före MarMalaid och det är verkligen intressant hur jag kan ta lärdom och faktiskt dra nytta av andras stickspår. Man har ju en hel del egna läropengar i bagaget... När en blivande kund tar kontakt med oss och säger att vi har arbetat med den och den leverantören i flera år, men nu vill vi handla av MarMalaid i stället så lär jag oerhört mycket bara av att ställa frågan VARFÖR. Hur kommer det sig att de vill byta leverantör av smycken? Man får höra en hel del intressant kan jag lova...

Nu är klockan mycket och jag ska snart gå och nanna, men först en liten pratstund med mannen!

Förresten - en helt nyöppnad och helt underbar butik i Malmö kommer på tisdag morgon till oss i Holmgången för att handla smycken, jättekul!

Dagens tumme upp: Vår uppkoppling fungerar igen - Halleluja!
Dagens tumme ner: Melvin är riktigt kass i höften/benet och haltar på tok för mycket.

Dagens tips: Klipp dig kort, det har jag gjort. Blev riktigt fint!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fattar inte att folk fortfarande väljer det stället att ha evenemang på.

onsdag, november 01, 2006 12:05:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home