MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, november 03, 2006




Våra fina pojkar...

...blev ju för en tid sedan fotograferade nere på stranden av Pernilla Wästberg som är en jätteduktig fotograf och här är bara ett par av alla de bilder hon tog. Tänkte rama in lite bilder i både färg och svartvitt. Bra julklapp till alla mormorar och farmorar dessutom!

Jag tror att jag blivit beroende! Av blommor. Det verkar fungera lite som alkisberoende - det är svårt att passera en blomsterbutik utan att gå in och utan att unna sig något litet. Extra jobbigt är det framåt helgen då man verkligen vill köpa med sig något hem, och inte blir det lättare av att man som jag är grannbutik till en av Malmös absolut mysigaste blomsterbutiker - Butik Botanik i Holmgången! Ja, det blir i alla fall ingen baksmälla trodde jag tidigare, men ack vad jag bedrog mig - härom dagen kom Rose-Marie som har Butik Botanik in för att visa hur mycket jag var skyldig henne och ville samtidigt veta vad hon var skyldig mig. Vi brukar nämligen bara "ta" saker från varandras butiker och så hamnar det på en lista som vi ibland stämmer av. Denna gången tänkte jag att nu jäklar är det min tur att få pengar av henne, men icke - trots att hennes lista slutade på över 1000:- var jag skyldig henne en herrans massa pengar! Det kallar jag blomsterbaksmälla!

Ska snart gå hem och förbereda inför helgen - Robert fyller år i morgon och vi har beställt färdig mat från Skogströms i Slottsstaden, och det ska bli gott, trevligt och jätteskönt att slippa stå vid spisen halva dagen (även om det är ganska kul det också ibland!). Nästa helg fyller Elliot 6 år och då blir det kalas både hemma och i skolan. Jag har beställt världens häftigaste tårtor från Ultimate Cake i Malmö och det ska bli spännande och se vad barnen tycker om dem!

Dagens tumme upp: Roberts nya jacka - en grön skitsnygg jacka helt enkelt!
Dagens tumme ner: Kylan kom i lite plötsligaste laget och jag har INTE vant mig ännu...

Dagens tips: Varmt bad + kallt vitt + god badolja = Lyxnjutning!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Malin! Hittade till din blogg vi bloggtoppen när jag letade på smycken och jag är jätteglad för det :) Du har en jättefin blogg och gör superduper fina smycken. Vill ha precis alla :) Gör lite smycken själv och funderar lite på hur jag ska gå vidare med det. Det är inte riktigt hållbart att handla en massa pärlor för att bara trä, trä och trä ;)

//Annika

lördag, november 04, 2006 8:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home