MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, oktober 31, 2006

Här skulle varit en kul bild på en spökpumpa, men Blogger.com har strul igen...

Happy Halloween!

Ett amerikanskt påhitt som fått rejält fäste i Sverige - ganska kul, i alla fall för ungarna!

Fick i dag ännu en ny återförsäljare. I Norrland dessutom, ett distrikt som jag för tillfället jobbar på att hitta nya ställen med "rätt" inriktning på butik. Jag kommer aldrig att sälja mina smycken till butiker som jag själv inte skulle vilja gå in i! Dessutom är det viktigt för mig att på mindre orter bara finnas på ett enda ställe. Butiksinnehavare har i dag tröttnat på att sälja smycken som finns precis överallt - någon sa till mig i förra veckan om en kollega i branschen till mig, att man snart kunde hitta deras smycken på "macken"... Ja, vad ska man säga - det är omöjligt att bibehålla sin exklusivitet om man väljer att sälja till alla som knackar på dörren. (Och där fick ni en gratislektion i lansering och marknadsföring!)

I dag åt jag lunch med Hadiza i Västra Hamnen och fick mig en rundvisning på 31:a våningen i Turning Torso på köpet! Måste säga att det är riktigt jäkla grymt!! En smakligt inredd våning med utsikt över halva Skåne (om det inte regnat småspik och varit höstdis...)

På hemmafronten händer följande - nya möbler har inhandlats till både hall och vardagsrum vilket i sin tur betyder lite jobb för Robert! Allt måste vara på plats till Elliots födelsedag nästa helg då vi kommer att lite folk hemma. En rejäl utmaning kan jag säga...

Dagens tumme upp: Ny återförsäljare samt rundvisningen i Turning Torso! Tack Richard!
Dagens tumme ner: Sumpade en affär som kunde blivit riktigt bra... (Som tur är tillhör jag den skara människor som tror att allting som sker, sker av en mening!)

Dagens tips: Värm mjölk, slå i riven mörk choklad av superkvalitet och runda av med lite rom eller cognac - njuuuuut!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"