MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

onsdag, november 08, 2006



Var ska jag börja???

I går var det barnkalas för Elliot, Sabrina och Amanda. Kalaset skulle äga rum i skolan i en lokal som vi tre mammor ordnat med diverse girlanger och ballonger m.m. Vi (läs Malin) hade packat jättefina godispåsa, köpte en superduper-häftig och SVINDYR tårta, dukat fint och planerat så att vi skulle slippa allt för mycket stoj och stim. Prick kl.15,00 fullkomligt stormar 21 speedade 6-åringar in i lokalen och vi tre mammor kom helt av oss! Att få alla att sätta sig ner var projekt nummer 1. Sedan tänkte vi att man i lugn och ro skulle gå fram till födelsedagsbarnen och lämna över sin present så att inte alla på en gånga bara skule slänga sina presenter i en hög. Det lilla projektet gick i graven redan vid paket nr. 1!! Sedan skulle det ätas tårta och kakor och drickas saft - det är ju fanken vad mycket saft en 6-åring kan dra i sig!

Efter detta följde 1½ timme av TOTALT KAOS!!!!! Jag är fortfarande i chock! Tänk att två små snorungar till killar kan förstöra ett helt kalas - ett tag trodde vi att det var någon som drev med oss! Dolda kameran helt enkelt! Uppkäftiga ögontjänare som dessutom var riktiga små skvallerbyttor! Med risk för att låta extremt tantig - var är respekten till föräldrar och inte minst sina kompisars föräldrar? Skulle jag någonsin få höra att någon av våra pojkar uppförde sig hälften så illa hade de blivit inlåsta med vatten och bröd i en hel månad!!!! Minst!

Nog om det (och det menar jag verkligen för det blir inga fler kalas av den modellen!), fick flera intressanta affärskontakter på morgonens BNI-möte och det kan bli jättebra framöver! Har även suttit med bokförings-Patrik halva förmiddagen och det var som vanligt trevligt. Tack Patrik - du är ett bra bollplank!

Dagens tumme upp: Mötet med Julie från Kina som nu kommer ta fram en massa fint i MarMalaid´s namn!
Dagens tumme ner: Förkylningen håller mig i ett stadigt grepp, men man kan ju alltid hoppas att jag smittade någon av småjävlarna under gårdagens kalas...

Dagens tips: Blanda blåmögelost med en god citronolja till ett smör. Bre ut på tunnbröd och strö över pepperkakssmulor. Rulla ihop, skär i bitar och stapla fint på ett fat. Strö över lite mer pepperkakssmulor och servera som tilltugg till glöggen - supergott!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Blogger ..::Demalva::.. said...

Jisses Malin, det låter jättegott. Lustigt- ditt pepparkakstips, för idag (se min blogg) så kom en granne över med en paj gjord på pepparkaksdeg, i vilken han lagt päronklyftor som smält sig samman med någon grönmögelost. Urgott!!
Tjingeling!

onsdag, november 08, 2006 11:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home