MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, november 06, 2006



Ny vecka!

Förra veckans storskräll var väl ändå (förutom vintervädret som alla tjatar om) att Danny rök från Idol! Jag måste säga att efter några glas vitt så satt även jag där och bölade i soffan - Robert hade gått och lagt sig. Varför inte skicka hem den snaggade, falsksjungande killen i stället? Om inte han åker nu på lördag sällar jag mig till den skaran som tror att det är STORFUSK på gång!

Annika - tack för dina fina ord här på bloggen! Nu är du den nordligaste personen som kommenterat min blogg. Och Piteå, ja det var verkligen vackert förutom Pite Havsbad. Det var sannerligen en besvikelse! Hemska rum, katastrofal inredning och en restaurang som mest liknade en av de tråkigare svensexa-Ålandsbåtarna från 70-talet! Men i vanlig ordning kan man ju alltid lätta upp det hela med ett glas vin eller två... Och det gjorde vi! Jag var i Piteå på ett event och hann dessvärre inte besöka någon enskild butik, men har du något tips på någon mysig affär i centrala Piteå så är jag mycket tacksam!

Ska nu åka och hämta pojkarna och sätta mig och packa 25 st godispåsar inför morgondagens stundande kalas. Elliot, Amanda och Sabrina fyller 6 och har bjudit hela klassen + några till!

Här på MarMalaid jobbar vi på för fullt och jag har i dag bestätt en himlans massa fint från det danska företaget Rice! Snart är butiken proppfull av fina julklappar - välkomna in, ni som finns i närheten!

Dagens tumme upp: Bra försäljning i butiken, trots en grå måndag!
Dagens tumme ner: Jag har jäkligt ont i en tå!

Dagens tips: Måla tånaglarna, även på vintern!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nordligaste person som kommenterat-wow :D

Ja, Pite Havsbad är ett kapitel för sig ;)

Jag har faktiskt funderat lite på det där med mysig butik i centrala Piteå....beror på om det ska vara klädbutik eller...Men den första som jag tänkte på är faktiskt Katarina K som är en jätteduktig och kreativ tjej. Hennes hemsida kan du hitta här: http://www.katarinak.se/
Men som sagt beror ju lite på vart du vill ha dina smycken. Vi får ju snart en ny galleria så vem vet, då kanske det dyker upp fler mysiga butiker.

//Annika

måndag, november 06, 2006 6:59:00 em  
Blogger ..::Demalva::.. said...

Ja, att Danny rök - det fick t o m mig att sitta och gapa i soffan! Håller HELT med dig om att valpen borde rykt för länge sedan, och i handen kunde han ta med sig traktorchaffisen.
Gave yá a 10 on bloggportalen! - Thanx for your 10:er! Kram/Max

måndag, november 06, 2006 8:28:00 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med. Danny borde inte åkt ut... men jag tror han kommer släppa skivor och så iaf :-)

onsdag, november 08, 2006 10:45:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home