MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

måndag, november 13, 2006



Rainy Monday...


Burr säger jag bara! Mysigt inne och skitkallt ute! Helgen har varit bra med födelsedagskalas för Elliot och Robert. Roberts föräldrar kom hem precis som Lena, Göran och Maria. Elliot fick ett gigantiskt Lego flygplan som blev en stor succé! Han har dessutom redan börjat prata om allt han vill ha i julklapp...


På MarMalaid flyter allt på och i dag kom det hur fina ljus som helst från Kalasljus i Stockholm. Vita, honungsfärgade och rosa - superfina! Webordrarna har rasslat på bra de senaste veckorna och det är jättekul att ha flera säljkanaler. Det slog mig faktiskt i dag att vi i princip aldrig får tillbaka några smycken i retur pga trasigheter. Skönt, samtidigt som jag ständigt hör hur en del av mina kolleger i branschen har väldiga problem med smycken som går sönder. Man ska vara rädd om sina producenter! Det är väl som med karlar - de braiga växer sannerligen inte på träd....


Placeringarna på Formexmässan i Stockholm har nu kommit och jag har i dag lyckats med konststycket att byta till mig en skitbra plats! Ser fram emot mässan som startar den 18 januari 2007. Kan bli många nya återförsäljare...


Dagens tumme upp: Utvecklingssamtalet med Elliots fröken - han är för go vår store, lille kille! Keep up the good work, Elliot!!

Dagens tumme ner: Återförsäljare som inte betalar...


Dagens tips: "Det är lätt att räkna ut sina utgifter - man tar bara sina inkomster och lägger på 10 %." (Bing Crosby)



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"