MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, november 18, 2006

Lördag...

...och jag har jobbat i butiken hela dagen. Precis hur mycket folk som helst på stan - nästan som om det vore REA! Nu har äntligen julrushen börjat på riktigt för oss och det känns jätteroligt. Vi har så mycket fint nu i butiken att folk har svårt att välja - vilket är bra på alla sätt och vis... Jag har dessutom haft full upp med att packa upp nya smycken - och vår storsäljar "diamantnyckelringen" har nu kommit i guld! Skitballt!


I går fick vi besök av söta, lilla Emelie som mailat mig tidigare och berättat att hon är ett riktigt MarMalaid-fan! Emelie - tack för att du tog kontakt, vi hörs snart!


Och när tackningarna nu är igång, miljoners tack till våra vänner Roine och Christina! Roine som är trummisen bakom Robban Wells är ju gift med Christina som är MarMalaid´s lilla "depå" i Stockholm och de har fixat, inte bara biljetter utan till och med Backstage Pass till mig och Robert nu på torsdag!!! Hur jäkla coolt kommer inte det att bli!!?? Showen heter Christmas Spectacular och Joe Labero med flera är också med, dessutom ska vi ta drink och mat innan - vilken total njutning för två småbarnsföräldrar! Roine och Christina, ni vet mitt motto: Om man ger så får man...


Har haft lite strul i veckan med en av mina återförsäljare angående en obetald faktura och det kändes inget vidare. En kund som jag haft en mycket bra och personlig relation med, men som det skitit sig med... Ja, ja - you can´t win them all.


Nu ska jag hem till dukat bord och Robert har lovat att det kommer att bli jättegott bara jag handlar mjölk och lördagsgodis till killarna.


Det var länge sedan jag rapporterade något från det förbaskade akvariet! I går inhandlades 10 st neontetror samt tre stycken algätande malar. Efter två timmar fattades en neontetra och en låg och guppade uppe vid ytan - tufft liv där inne! Däremot måste jag säga att jädrans vad malarna snaskar i sig av den äckliga beläggningen som bildas på allting därinne... En anna grej som jag knappt orkar skriva om är att i morse låg lite vatten alldeles intill akvariet och jag gallskrek på Robert för att berätta att nu läcker skiten också! Nu trodde han givetvis att det kanske berodde på något annat, men vi får se nu när jag kommer hem... (Jag bara undrar vad kan det då vara???)


Dagens tumme upp: Kanonförsäljning i butiken!

Dagens tumme ner: Kan inte riktigt komma på något, men vi saknar fortfarande proffessionell städhjälp hemma!


Dagens tips: Om du har barn - skaffa ett akvarium, beståndet är sällan beständigt!



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"