MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

tisdag, november 28, 2006

Tillbaka i Malmö...


Hela familjen åkte till Hotel Tylösand i söndags för att vara med på en specialkväll med 60 inbjudna damer. Jag skulle alltså prata och visa smycken och barnen skulle bada. Och tro mig - det gjorde de! På söndagen badade Robert med killarna i över fyra timmar och på måndag förmiddag badades det också innan vi stack hem. Det hela slutade med en fin liten order samt lite intressant prat med Elisabeth, VD. Elisabeth har fungerat som en liten "mamma" i SPA världn. MarMalaid har flera stora SPA hotell som kunder och det har visat sig vara mycket lyckosamt!


Jag tillhör de som tvättar sig i ansiktet med tvål och vatten, och när Lotta (som är SPA chef på hotellet) fick höra att jag för närvarande använder fotkräm till ansiktet blev hon helt galen! Vips hade jag världens finaste necessär proppfull med Decleor produkter i min hand! Decleor är inte precis det allra billigaste man kan smeta på sig, men ack så ljuvligt! Doftar underbart, känns underbart och jag kommer att vara 37 i minst fem år till! Ja, nu var jag ju tvungen att även KÖPA två produkter - allt enligt Lottas rekomendation - och den ena var en liten, jäkligt liten, burk med nattkräm och det andra var en tub med en mousse att tvätta bort spacklet med på kvällen. Som jag kommer att stråla!


I dag har jag haft besök av Lena som äger och driver företaget Pink India från Indien där hon bor. Hon visade mig vårkollektionen och jag föll pladask! Så himla mycket fint!


Har i dag pratat med Ulrika i Sundsvall och vi kommer att ha stor glädje av varann framöver känns det som - Ulrika, du är allt en go och glad tjej! Ser fram emot att få komma och besöka din fina butik!


På hemmafronten behövs det ett gigantiskt röj kan jag säga - skulle inte Moderaterna fixa så att hemhjälp blev avdragsgillt?


Dagens tumme upp: Alla webordrar - tack alla kunder för förtroendet! Kom gärna igen!

Dagens tumme ner: Allvarligt munsår på gång...


Dagens tips: Jag är kanske lite sen, men här är en site som är skitkul www.willitblend.com



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej !

Trevlig blog !

Allt gott i höstrusket

torsdag, november 30, 2006 6:00:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home