MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

lördag, november 25, 2006



Mindre än en månad kvar till jul!


Ja, så har det då varit långlördag i butiken och jag hade behövt lite hjälp eftersom hela Malmö tydligen var på stan i dag!


Har en massor att berätta - i torsdags var jag och Robert och tittade på Robert Wells och Joe Labero på Malmö mässhallar och det var ju sannerligen inte helt fel! Hur bra som helst och nu överväger jag allvarligt att bli artist - tänk att få gå ut på en scen och människor fullkomligt skriker sig hesa bara av att se dig!!! Ja, jag måste nog leta fram en talang som folk vill se eller höra först... Än en gång TACK Roine och Christina för inte bara friplåtar utan ett Backstage-pass i mitt namn!!! Det hänger nu så fint på hedersplats på kontoret, puss på er båda! (Det är ju rackarns vad du kan trumma Roine!)


I fredags var Carola från Sprudla inne och blev äntligen kund hos MarMalaid. Carolas båda butiker (hon har även Fideli & Konungen) är verkligen jättemysiga och jag har länge velat att MarMalaid´s smycken ska få finnas i hennes hos henne! Jag tackar och bockar för ännu en återförsäljare!


I går kväll var Elliot med Sabrina och Amanda ("favvo-tjejkompisarna" från klassen) på stan och åt middag samt hyrde film som de sedan tittade på hemma hos Sabrina. Det hade till och med (enligt Lotta - Sabrinas mamma) kramats och pussats en del! Eehhh, 6 år gamla... hugaligen!


Rapporteras kan även följande: neontetrorna (alltså de 10 som vi inhandlade för en vecka sedan) nu joinat sina polare i fiskhimlen. Alltså allihopa! 10 neonteteror överlevde inte ens en vecka i vårt akvarium. Vårt fel eller taskiga kompisar? Ingen aning, men jag har i alla fall inte gjort något mer än slängt ner mat!
Just det - Idol! Då var i alla fall den lille valpen borta och trots att jag satt och grät värre än till Extreme Homemakeover var det ändå det enda rätta. Jag har faktiskt ingen aning om vem som tar hem vinnartiteln, men hoppas på ............................... Erik, eller jag vet inte de är faktiskt väldans olika.


Jag läste en gång om någon kändis (jag tror att det var Regina Lund) som gifte sig med sig själv. Hade det varit jag hade det varit skilsmässopapper på bordet lite titt som tätt. Häromdagen till exempel råkade jag köra på en grej med bilen så att det blev en massa sträck i en rödaktig färg längs med hela ena sidan på bilen. Enligt Robert blev det visst lite bucklor och repor också... Alltså att vara gift med sig själv kan ju inte heller vara så kul när man, som jag, stod på Hong Kongs flygplats för en lite sedan med övervikt för 5500:-. Vem fan ska man bli osams med?


Håller som bäst på att att fram nya modeller till vårkollektionen och det känns spännande - vår storsäljare "diamantnyckelringen" finns nu också i guld. Värsta "pimp"-nyckelringen! (Håller på att fotas...)


Dagens tumme upp: Barnens spänning inför morgondagens tripp till Hotel Tylösand där jag ska hålla ett föredrag samt sälja smycken! De är så gulliga i SPA avdelningen - de ringde och frågade om de inte fick erbjuda oss ett rum så att jag slapp lämna familjen hemma! Så himla mysigt vi kommer att ha!

Dagens tumme ner: Att vi inte tar Amex-kort i butiken, måste fixa det.


Dagens tips: Till er som bor i Malmö - Pizzeria Forinos Gyrostallrik - helt sjukt mycket mat!!!! Och beställer man dessutom extra dressing (vilket jag givetvis ALLTID gör) blir det ju inte äckligare precis! Och som grädde på moset har de hemkörning för ingenting!



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"




1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för tipset om Gyrostallriken. Måste jag testa. /ella

torsdag, november 30, 2006 1:05:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home