MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

torsdag, november 30, 2006

Packa, packa, packa...

Ja, nu är det mycket packande här på MarMalaid! Återförsäljarna fyller på inför julrushen, web-ordrarna smattrar och våra storkunder beställer nya partier med smycken från flera håll! Skitkul!! Skickade i dag iväg ett stort lass med vackra smycken till en ny kund i ett köpcentrum. Det hoppas jag verkligen kan utvecklas till ett större samarbete - tack Jan för trevliga samtal! Vi har också en säljare på gång in i firman. Very, very spännande!


I morgon kommer en tidning hit till kontoret för att prata premier och äntligen ringer det tidningar som tidigare varit svårflörtade, inte denna som kommer i morgon dock. Men intressant är att nu duger man minsann...


Har i dag haft på mig en turkos tunika från Pink India - min nya favvoleverantör - och jag känner mig riktigt "mys-fin"!


Robert ringde precis och sa att mat och vin var fixat så jag tar väl och stänger butiken och knallar hemåt. Det som är så coolt med att gå hem när man stängt för dagen är att mina kunder fortsätter handla av mig - på webben alltså! Rätt kul att vakna och sparka igång datorn bara för att upptäcka nya kunder och fler ordrar...


Dagens tumme upp: Ny stor återförsäljare!

Dagens tumme ner: Ingen riktig julrush i butiken ännu...


Dagens tips:

Om du vill bli lycklig för en timme - ta en tupplur.

Om du vill bli lycklig för en dag - åk och fiska.

Om du vill bli lycklig för en månad - gift dig.

Om du vill bli lycklig för ett år - vinn en förmögenhet.

Om du vill bli lycklig för livet - hjälp andra!



/Malin


"Every Day is a Pearl Day!"