MarMalaid's blogg

Här kommer jag att dela med mig av den smått kaotiska verkligheten bakom MarMalaid´s alla fina smycken och dessutom låta er vara de första att få ta del av allt nytt som ständigt händer. Ibland kommer mina inslag från Kina och ibland från kontoret i Malmö. Ett pärlande forum för dig som tycker om att blogga!

Namn:
Plats: Malmö, Sweden

fredag, december 01, 2006

I morse var det spännande!

Killarna skulle äntligen få öppna sina kalendrar, bl. a. en Dumle-kalender med kolor i. Lasse-Majas detektivbyrå var väl kanske inte riktigt vad de väntat sig, men jag tror att så fort de kommit in i den så tycker de nog bättre om adventskalendern 2006! Elliot har redan börjat prata om att i morgon ska vi öppna den "tvådje" luckan.

Lilleman - Melvin snart 5 år - har hela eftermiddagen gått och sjungit vad jag trodde var Staffan var en stalledräng, men när han kom in i köket och jag riktigt lyssnade på honom hörde jag vad han EGENTLIGEN sjöng: "Zlatan var en stalledräng..." När jag - pedagogisk som man är - skulle förklara för honom att det heter Staffan och inte Zlatan blev det snart en lätt animerad diskussion...

Nu till dagens totala höjdpunkt: IDOL 2006! I morgon vet vi vem som vunnit, men jag törs nog sätta en pärla eller två på Markus. När jag sedan såg vilka låtar de skulle sjunga blir jag än mer förväntansfull. Eller vad sägs om låtar från både U2 och Bon Jovi!!!

Dagen började bra med ett kanonmöte med en av förlaget Allers stora satsningar och det ska bli mig ett nöje att få offerera både kampanjsmycken och smycken till bipack, d.v.s. smycken som plastas in i tidningen. Kan bli riktigt mycket om allt landar som det ska...

Dagens tumme upp: Helt klart mötet i morse!! Fast IDOL ligger inte långt borta...
Dagens tumme ner: Aningens för mycket räkningar just nu!

Dagens tips: Ät pepparkaksdeg - gott!


/Malin

"Every Day is a Pearl Day!"